În mod clar floarea-soarelui (Helianthus annuus) are o legătură specială cu Soarele. Fiind cu floarea (pălăria) către est, planta este mai sănătoasă și își crește șansele de reproducere. Iar ideea că floarea-soarelui urmărește mișcarea Soarelui pe bolta cerească este un mit (în parte).


 Cele trei vaccinuri COVID-19 codifică proteina spike a coronavirusului, folosind ARNm ca șablon (Pfizer și Moderna) sau ADN-ul (J&J)

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl înțelegi despre vaccinuri este că acestea îți învață corpul cum să se pregătească pentru a combate o infecție. În acest fel, vaccinurile îți ajută corpul să fie pregătit pentru invaziile germenilor, care altfel te-ar putea îmbolnăvi.

Mulți cred că vitaminele și mineralele sunt utile întotdeauna și că, în principiu, nu pot fi vătămătoare. Dar, așa cum este cazul în multe situații, există multe potențiale pericole în utilizarea în exces a celor două tipuri de micronutrienți.

Spălatul pe dinți și o dietă fără prea multe zaharuri sunt (încă) importante pentru o dantură sănătoasă. Dar există un inamic ce trece de protecția oferită de aceste măsuri, chiar și corect puse în practică.

La nivel individual, sigur, viața pare scurtă și ne-am dori să atingem nemurirea. Dar viața și moartea nu sunt despre tine sau despre mine...

Limba dispune de un mecanism complex, dar rapid și eficient, de informare a creierului despre contactul cu ceva fierbinte, cum a fi ceaiul.

Sunt câteva metode pentru a păstra pâinea proaspătă pentru o perioadă mai lungă, dar frigiderul nu este o soluție.

Luați 5 kg de pește, îl eviscerați, îl țineți la sare 24 de ore, iar apoi îl puneți 12 ore la afumat. Este produsul final gătit? Ori încă este pește crud?

Lugdunamul este de 250.000 de ori mai dulce decât sucroza (zaharoza), dar are o caracteristică ciudată, în sensul că nu seamănă cu alte zaharuri.

Durerea de spate în zona lombară este comună astăzi în rândul adulților. Sportul oferă o soluție rapidă și ieftină pentru a scăpa de această afecțiune.

Exercițiile de stretching aduc beneficii musculaturii și încheieturilor, ajută la flexibilitatea și fluiditatea mișcărilor, eficientizând exercițiile fizice.

Un fapt puțin cunoscut publicului larg este că în perioada imediată de după un exercițiu fizic intens organismul trebuie să se descurce cu un sistem imunitar în bună parte suspendat.

Știu, sună contraintuitiv. Dar cine se antrenează regulat știe acest lucru. Cei sedentari nu vor crede (până nu vor încerca).

Omul a inventat stresul continuu, ceea ce reprezintă o invenție recentă în lumea animală. Organismul nu este adaptat pentru acest tip de stres, iar organele interne suferă.

E o observație banală: vedem peste tot muște, în special vara, dar nu le vedem în toate mărimile, cum vedem cățeii, găinile sau... oamenii. De ce?

Efectul placebo nu are niciun sens... Cineva care are o infecție ușoară își revine la fel dacă ia medicamentația corectă ori doar o pastilă cu zahăr (crezând că e pastila „reală”). Cum e posibil așa ceva?

O idee relativ nouă, care are la bază un adevăr științific (sistemul imunitar se formează pe timpul interacțiunii cu germenii), este aceea că o casă prea curată afectează, pe termen lung, sănătatea. Dar e corectă?

Recomandările privind consumul de grăsimi sunt diferite, de la țară la țară, de la organizație la organizație, dar există totuși idei centrale clare cu privire la grăsimi.

Lucrurile sunt simple: pentru a fi sănătos trebuie să fii dispus la ceva exercițiu fizic și la o alimentație echilibrată.

 

Data viitoare când ai febră, asigură-te că o primești cu... căldură.


 



Ar fi util dacă ne-ai sprijini cu o donație!
Donează
prin PayPal ori
Patron


Contact
| T&C | © 2021 Scientia.ro