Mesajele publice privind consumul de grăsimi, enunțate fie de autorități publice, fie de nutriționiști de ocazie, au fost amestecate de-a lungul timpului. După zeci de ani de studii pe grupuri mari de oameni, astăzi avem o idee destul de precisă despre efectele asupra organismului uman ale consumului de grăsimi. Și deși organismul uman este complex, iar diferențele în modul în care diferite organisme reacționează la diverse diete, principiile privind consumul de grăsimi sunt ferm stabilite și ușor de pus în practică într-o alimentație sănătoasă.

Există tot felul de diete prescrise de diverși. Vă vine să credeți ori nu, multe dintre acestea acestea funcționează (reușiți să slăbiți ori să vă mențineți greutatea), cel puțin în parte, la început. De ce? Pentru că orice dietă impune o oarecare ordine în obiceiurile culinare. Asta înseamnă că mulți vor renunța la obiceiul de a mânca necontrolat. Atenția la ceea ce mănânci este cel mai important element al unei diete. Dar este o mare diferență între o dietă care ajută pe termen scurt să dați jos câteva kilograme și una care vă permite să rămâneți sănătoși, evitând boli cronice grave (precum diabetul) și care poate fi urmată pe termen nelimitat. Dietă nu trebuie să însemne un mod de alimentație pe termen scurt cu singurul scop acela de slăbi, ci un mod de alimentație care poate fi susținut pe o durată cât mai lungă.

În fapt, în acest articol o să vorbesc, pe scurt, atât despre alimentele care te îngrașă și cele care ajută să-ți controlezi greutatea, dar și despre cum ajung alimentele să fie stocate sub formă de grăsime.

Acesta este al doilea articol dintr-o nouă serie de articole dedicate rolului alimentației în sănătatea organismului. Împotriva impresiei pe care o creează modul în care este reflectată nutriția în presă, principiile fundamentale ale unei alimentații sănătoase sunt destul de bine cunoscute și demonstrate în cadrul unor studii ample.

În primul articol am vorbit despre „Principiile simple ale unei diete sănătoase”. În acest articol vorbim despre greutate. Mai precis, despre care este plaja de valori acceptabile ale greutății și despre principalele motive pentru care ne îngrășăm.

Cum spuneam recent într-un articol în care vorbeam despre beneficiile exercițiului fizic, principalii factori care influențează starea de sănătate a unui individ sunt: zestrea genetică și stilul de viață.

Stilul de viață se referă, în esență, la alimentație și la activitatea fizică. În acest articol vorbim pe scurt (pentru a dezvolta ulterior în alte articole subiectul) despre principiile unei alimentații sănătoase.

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a bananei:

Dacă decojești cu grijă ceapa, aceasta nu va avea efectul cunoscut asupra ochilor. Dar atunci când o tai se declanșează iadul 😀. Dar există metode pentru a diminua acest efect.

Ceapa, în fapt, are un ciclu de viață de 2 ani. În primul an produce ceea ce numești „ceapă verde”, iar la finalul sezonului, dacă a scăpat nemâncată, rădăcina este ceea ce numim „ceapă”. Dar dacă nu scoți ceapa din pământ, aceasta produce o nouă tulpină anul viitor, cu o floare cu semințe, care semințe au rolul de a pregăti noua recoltă. Agricultorii nu lasă planta să ajungă în al doilea an, dat fiind că recolta din primul este cea care asigură vânzările optime.

Probioticele sunt microorganisme (bacterii și specii de drojdie) care sunt promovate de diverși producători ca având diferite beneficii pentru sănătate. Drojdia reprezintă nenumărate specii de microorganisme unicelulare eucariote care țin de regnul fungi. Probioticele sunt de obicei adăugate în iaurturi sau luate ca suplimente alimentare și sunt adesea descrise ca fiind produse care conțin microorganisme „bune”. Dar din ceea ce se promovează despre probiotice, prea puțin este sprijin de știință.

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a cartofului alb, a cartofului dulce și a cartofului roșu:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a ficatului de pui:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a mărului:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a oului:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a pieptului de pui:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a pâinii:

Compoziția chimică și valoarea nutritivă a laptelui:

Mulți cred că vitaminele și mineralele sunt utile întotdeauna și că, în principiu, nu pot fi vătămătoare. Dar, așa cum este cazul în multe situații, există multe potențiale pericole în utilizarea în exces a celor două tipuri de micronutrienți.

Limba dispune de un mecanism complex, dar rapid și eficient, de informare a creierului despre contactul cu ceva fierbinte, cum a fi ceaiul.

Sunt câteva metode pentru a păstra pâinea proaspătă pentru o perioadă mai lungă, dar frigiderul nu este o soluție.

Luați 5 kg de pește, îl eviscerați, îl țineți la sare 24 de ore, iar apoi îl puneți 12 ore la afumat. Este produsul final gătit? Ori încă este pește crud?

Lugdunamul este de 250.000 de ori mai dulce decât sucroza (zaharoza), dar are o caracteristică ciudată, în sensul că nu seamănă cu alte zaharuri.


 



Dacă găsești util site-ul, ne poți ajuta cu o donație!
Donează
prin PayPal ori
Patron


Contact
| T&C | © 2021 Scientia.ro