Vaccin anti-cocainăSpre deosebire de consumul de heroină sau calmante, dependenţa de cocaină nu a putut fi tratată medicamentos, cel puţin până în prezent. Un vaccin experimental oferă toxicomanilor dependenţi de cocaină o speranţă, mecanismul ales de cercetători fiind de a produce anticorpi care să formeze compuşi chimici cu cocaina,  împiedicând astfel absorbţia acesteia la nivelul creierului şi, în consecinţă, fiind inhibată starea de euforie asociată cu consumul de drog. Nemaisimţind plăcere în momentul consumului, dependenţa toxicomanilor de drog este astfel eliminată.

Cercetătorii conduşi de Thomas Kosten, profesor în Departamentul de Psihiatrie şi Ştiinţe Comportamentale Menninger din cadrul Colegiului de Medicină Baylor din Houston, au testat vaccinul pe subiecţi dependenţi de cocaină, iar rezultatul a fost că doar 38% dintre pacienţi au atins niveluri suficient de mari de anticorpi, în măsură să prevină absorbţia cocainei la nivelul creierului. Autorii studiului speră ca pe viitor, odată cu îmbunătăţirea calităţii ingredientelor vaccinului, procentul va ajunge aproape de 80%.

Sursa: aici