În 2004, în Silicon Valley, Google a postat pe un panou publicitar imens o reclamă cu o problemă de matematică. Răspunsul îi îndruma pe cititori la o adresă web unde se afla un alt puzzle ce aştepta să fie rezolvat. Persoanele care urmau cu succes această vânătoare intelectuală de comori urmau a fi invitate la un interviu pentru angajare.

 

 

Cum o carte poştală ne poate  ajuta să atragem atenţia celor mai bune talente...

Acesta este un exemplu extrem al unui principiu de recrutare, clarificat într-un nou articol de psihologi din Belgia. Ei susţin că procedurile distinctive de recrutare sunt secretul atragerii unui număr mult mai mare de solicitanţi, care să fie în acelaşi timp mult mai buni pentru locurile respective de muncă, mai ales în domenii cum ar fi ingineria, unde concurenţa pentru obţinerea celor mai bune talente este acerbă.

 

Mesaj Google 2004
Mesajul Google din 2004

 

Lucrând cu o companie de tehnologie din Belgia, Saartje Cromheecke şi colegii săi au oferit o veritabilă oportunitate de a obţine un loc de muncă unui număr de 1.997 de potenţiali solicitanţi. Aproximativ jumătate dintre aceştia au primit oferta prin intermediul e-mailului (aşa cum este standardul din industrie), iar cealaltă jumătate printr-o carte poştală scrisă de mână înfăţişând o cană de cafea şi un program de zi cu zi gol. Atât mesajul din e-mail, cât şi cel din cărţile poştale avea acelaşi aspect şi includea aceleaşi informaţii scrise şi acelaşi conţinut în ceea ce priveşte locurile de muncă vacante.

Şaizeci şi doi dintre inginerii contactaţi au aplicat pentru un job. 82% dintre aceştia primiseră carte poştală, în timp ce doar 18% primiseră e-mail. Altfel spus, doar 1% dintre inginerii care au fost înştiinţaţi prin e-mail au aplicat efectiv pentru un loc de muncă, comparativ cu 5% dintre cei care au primit carte poştală. Această din urmă cifră reprezintă o rată de răspuns ridicată pentru domeniu. Mai mult, cei care au răspuns invitaţiei primite prin intermediul cărţii poştale păreau să fie mai bine educaţi, în conformitate cu predicţiile făcute de cercetătorii care estimau că un mesaj de recrutare trimis printr-o modalitate "ciudată" este mult mai probabil să atragă atenţia unor persoane bine pregătite, care nu caută în mod activ noi oportunităţi. .

Cercetătorii sunt de părere că studierea cogniţiei sociale a scos la iveală modul în care urmăm "scenarii" mentale care să redea diferite aspecte ale vieţii noastre. "Recrutarea într-un mod ciudat, diferită de cea pe care o foloseşte concurenţa, este foarte probabil să fie în contradicţie cu scenariile clasice de recrutare, amplificând  atenţia, atracţia şi intenţia de a solicita o angajare a posibililor doritori", au afirmat ei.

Este important de remarcat faptul că echipa condusă de Cromheecke nu susţine că aceste cărţi poştale vor fi întotdeauna răspunsul. Mai degrabă, "acest experiment arată că un mediu mai ciudat de transmitere a mesajului reprezintă un principiu general bazat pe dovezi, pe care cei care recrutează l-ar putea lua în considerare atunci când stabilesc modul de informare cu privire la locurile de muncă."



Traducere de Ecaterina Pavel după wish-you-were-here-how-postcard-can cu acordul editorului

Write comments...
symbols left.
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.