Ziua de azi în știință și tehnologie:

În anul 45 î.e.n. a intrat în vigoare un nou calendar, calendarul iulian (după Iulius Cezar), înlocuind vechiul calendar, ab urbe condita („de la fondarea orașului (Roma)”.
Sosigene, astronom grec, consultat de Cezar, a stabilit că pentru a elimina diferenţa de 5 ore, 48 minute şi 46 secunde dintre anul tropic şi cel calendaristic la fiecare 4 ani trebuie adăugată o nouă zi la anul calendaristic. Astfel a stabilit ca luna februarie la fiecare 4 ani să aibă 29 de zile şi aşa au apărut anii bisecţi. În vremea lui Sosigene, echinocţiul de primăvară era la 24 martie, iar anul începea la 1 ianuarie. Acesta a fost numit calendarul iulian.
Citește și: Cum funcționează calendarul

În 1600, Johannes Kepler a început o colaborare de câțiva ani cu Tycho Brahe, care a dus la formularea legilor mișcării planetare.
Kepler a acceptat o invitație din partea lui Tycho Brahe și s-a deplasat pentru aceasta la Praga, unde locuia Brahe.
Kepler și-a folosit vastele cunoștințe  din domeniul matematicii pentru a analiza volumele mari de date astronomice colectate de Tycho Brahe.
Kepler credea inițial că va rezolva tot ce-și propusese în opt săptămâni, dar a fost vorba de opt ani. Rezultatul acestui efort a fost faimoasele legi ale mișcării planetare ale lui Kepler.

În 1801 astronomul italian Giuseppe Piazzi a observat pentru prima oară planeta pitică Ceres, cel mai mare obiect din centura de asteroizi din sistemul nostru solar.

În 1925, Edwin Hubble descrie într-o lucrare cum a măsurat că Andromeda nu face parte din galaxia noastră, Calea Lactee, ci este o galaxie separată, schimbând percepția asupra universului. Lucrarea lui Hubble a fost citită de H.N. Russell la o reuniune a Societății Americane de Astronomie.
Hubble observase stele variabile numite „cefeide” în galaxiile Calea Lactee și Andromeda. Pentru astfel de stele rata de pulsație și luminozitatea absolută sunt corelate. Dacă două astfel de stele au aceeași rată de pulsație, au aceeași luminozitate absolută. Dacă unul pare mai puțin luminos, este mai departe. Din compararea luminozității aparente cu luminozitatea absolută (cunoscută din rata de pulsație) se poate deduce distanța la care se află o stea.

În 1972 a fost adoptat la nivel global Timpul Universal Coordonat (UTC). UTC este stabilit de șase ceasuri atomice principale aflate sub coodonarea  Biroului Internațional de Greutăți și Măsuri din Franța. Abrevierea, UTC, a fost aleasă ca un compromis internațional între inițialele formei în limba engleză „coordinated universal time” și franceza „temps universel coordonné”.
Secunde bisecte sunt adăugate periodic la UTC,  la circa 18 luni, astfel încât timpul ceasurilor atomice să coincidă cu timpul măsurat al rotației Pământului, care este foarte ușor variabil din cauza forțelor mareice.

Alte evenimente din istorie:

În anul 1001 este întemeiat Regatul Ungariei de către Ștefan cel Sfânt.

În anul 2002 12 țări din Uniunea Europeană au înlocuit moneda națională cu moneda europeană, euro.

În anul 2007 România devine membră a Uniunii Europene.