Transmisia automobilului are rolul de a transmite momentul motorului la roţile motoare. Aceasta este compusă din ambreiaj, cutia de viteze, transmisia longitudinală, transmisia principală,diferenţialul, arborii planetari şi transmisia finală. Vă invităm ca, în cadrul a două videoclipuri foarte scurte, să urmăriţi cum funcţionează tot acest mecanism al transmisiei.

 

 

 

Cum funcţionează transmisia automobilului - I (foarte pe scurt)

În cadrul videoclipului veţi întâlni următorii termeni:
:: front axle - punte faţă
:: wheel - roată
:: clutch - ambreiaj
:: engine - motor
:: fly wheel (volant - elementul la care se cuplează ambreiajul pentru a prelua mişcarea de rotaţie a acestuia, rezultată în urma funcţionării motorului)
:: gear box - cutie viteze
:: transfer box - cutie de transfer
:: propeller shaft - ax elice
:: frame - cadru
:: rear axle - punte spate
:: torque - cuplul motor

 

 

 

Cum funcţionează transmisia automobilului - II (în detaliu)

Termenii folosiţi în videoclip sunt următorii:
:: crankshaft - arbore cotit
:: shaft - ax
:: clutch plate - disc condus
:: pressure plate - disc de presiune
:: clutch pedal - pedala ambreiajului
:: gearbox input shaft - arbore primar (al ambreiajului)
:: main shaft - arborele secundar (al cutiei de viteze)
:: layshaft - arbore intermediar (al cutiei de viteze)
:: selector mechanism - mecanism reductor
:: bearings - rulmenţi
:: dog clutch - mufă de cuplare (a treptelor de viteză)


 

Citiţi toate articolele din această serie în secţiunea dedicată.

 


Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Fii primul care comentează.

Spune-ne care-i părerea ta...
caractere rămase.
Loghează-te ( Fă-ți un cont! )
ori scrie un comentariu ca „vizitator”

 


Sprijiniţi-ne cu o donaţie.


PayPal ()


Contact
| T&C | © 2020 Scientia.ro