bauturi alcooliceDe multă vreme consumul de alcool este asociat cu cancerul şi răspândirea acestuia în organism, dar mecanismul din spatele acestei relaţii nu a fost descifrat până în prezent. Cercetători de la Centrul Medical al Universităţii Rush au identificat un mecanism celular care ar putea oferi o explicaţie pentru această potenţială conexiune între consumul de alcool şi maladia secolului XX.

În cadrul unui studiu publicat recent în revista "Alcoolismul: Cercetare clinică şi experimentală", o echipă de la Universitatea Rush condusă de către Dr. Christopher Forsyth, asistent la catedra de medicină şi biochimie, susţine că a identificat un mecanism celular prin care alcoolul stimulează un proces ce poartă numele de tranziţie epitelial-mezenchimală, în urma căruia celule canceroase obişnuite devin foarte agresive şi încep să se răspândească în organism. Se pare că alcoolul activează anumite semnale intracelulare implicate în acest proces de tranziţie.

Sursa: aici

Ne poți ajuta cu o donaţie.