Premiul Nobel pentru medicina şi fiziologieÎn dimineaţa zilei de 5 octombrie 2009 au fost anunţaţi la Stockholm cei trei câştigători din acest an ai premiului Nobel pentru medicină sau fiziologie: Elizabeth H. Blackburn, Carol W. Greider şi Jack W. Szostak. Conform site-ului web al Comitetului Nobel, premiul le-a fost acordat celor trei geneticieni "pentru descoperirea mecanismului prin care cromozomii sunt protejaţi de către telomeri şi enzima telomerază".

La capetele cromozomilor există o porţiune de cod genetic care îi protejează şi împiedică unirea acestora. Respectiva zonă poartă denumirea de telomer. Telomeraza este o enzimă care reface capetele cromozomilor în finalul procesului de diviziune celulară. Descoperirile celor trei cercetători americani sunt foarte importante în studiul cancerului, procesului de îmbătrânire, dar şi al celulelor stem.

Elizabeth H. Blackburn este profesor de biologie şi fiziologie la Universitatea California din San Francisco, Carol W. Greider - profesor la departamentul de biologie moleculară şi genetică al Şcolii de Medicină din cadrul Universităţii Johns Hopkins din Baltimore şi Jack W. Szostak - profesor de genetică în cadrul Massachusetts General Hospital din Boston.

Sursa: aici