Circa 20% dintre femei și 40% dintre bărbați sforăie atunci când dorm. O „apucătură” destul de supărătoare, în special pentru cel care trebuie să doarmă lângă cel care sforăie. Sforăitul poate indica existența unei probleme mai grave: apneea în somn, care este caracterizată de pauze de respirație pe timpul somnului.

Dar care sunt factorii favorizanți ai somnului? Ce se întâmplă atunci când sforăim? Ce se poate face pentru a scăpa de sforăit?



De ce sforăim?

Printre principalii factorii de risc îi menționăm pe următorii: vârsta, sexul, obezitatea, fumatul, alcoolul. Un defect structural, cum ar fi deviația de sept, de asemenea, poate fi un factor de risc.

Sforăitul este, în fapt, vibrația țesutului de pe căile respiratorii, la trecerea aerului pe timpul respirației, pe fondul reducerii diametrului căilor respiratorii. Poate fi vorba despre limbă, despre „omuleț”, despre țesutul din jurul „omulețului” (palatul moale). Când dormi, căile respiratoare se relaxează, se subțiază, iar aerul este obstrucționat - de aici vibrația țesutului moale menționat și zgomotul specific sforăitului.

Cauza cea mai comună a sforăitului este „omușorul”, care, la trecerea aerului, vibrează și scoate sunetul binecunoscut specific sforăitului.

Deviația de sept, de asemenea, poate genera sforăitul, pentru că asta înseamnă că aerul va fi împărțit în mod neegal între nări. De asemenea, un nas înfundat.


Ce se poate face pentru a reduce / elimina sforăitul?

Ce putem face este să ținem căile respiratorii cât mai libere. Iată câteva modalități.

1. Dacă aveți obiceiul de a consuma alcool înainte de culcare, chiar cu 3-4 ore înainte de culcare, renunțați la acesta. Alcoolul duce la o relaxare mai mare a țesutului moale.

2. Țineți o dietă pentru a mai pierde din greutate, dacă sunteți supraponderali. Vă recomandăm o dietă despre care am scris recent.

Pierderea în greutate se traduce în reducerea țesutului adipos din gât, țesut care subțiază căile respiratorii și duc la apariția sforăitului.

3. Dormiți pe o parte.

În felul acesta mențineți căile respiratorii într-o poziție care permite o circulație mai ușoară a aerului pe căile respiratorii.

4. Curățați nările foarte bine înainte de culcare.

 

Sforăitul și apneea în somn. Ce sunt și cum putem scăpa de ele?


Puteți comenta folosind contul de pe site, de FB, Twitter sau Google ori ca vizitator (fără înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (aprobate de admin).

Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Fii primul care comentează.

Spune-ne care-i părerea ta...
caractere rămase.
Loghează-te ( Fă-ți un cont! )
ori scrie un comentariu ca „vizitator”

 


OK, conținutul site-ului a fost și va rămâne gratuit,
dar chiar ne-ar ajuta dacă ne-ai sprijini cu
o donaţie.


PayPal ()


Contact
| T&C | © 2020 Scientia.ro