Probabil ai făcut-o deja. Și probabil știi că „e mai bine cu azot”. Oare ce ți-a spus cel de la service ori de la vulcanizare?

Probabil că ideea a fost preluată din lumea formulei 1, unde roțile se umflă cu azot pur. Dar chiar e mai bine? Și dacă da, de ce?


Întâi de toate trebuie să știi că aerul deja conține azot, 78%. Dar circa 21% este oxigen. Iar oxigenul se vrea înlăturat. De ce? Pentru că moleculele de oxigen sunt mai mici decât cele de azot și reușesc să se strecoare afară din roată prin cauciuc. Așadar, cu azot, vei umfla roțile mai rar... Nu e cine știe ce avantaj, trebuie să recunoaștem.

Bun, dar atunci ce folosesc azot cei de la formula 1? Pentru că dacă ar pompa aer în roți, atunci o mică parte din aer ar fi constituită din vapori de apă. Iar apa, la temperaturi mari, cum se formează la vitezele mari tipice formulei 1, produce, ca urmare a transformărilor firești ale apei, schimbări ale presiunii din pneuri.

Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Fii primul care comentează.

Spune-ne care-i părerea ta...
caractere rămase.
Loghează-te ( Fă-ți un cont! )
ori scrie un comentariu ca „vizitator”

 


Sprijiniţi-ne cu o donaţie.


PayPal ()


Contact
| T&C | © 2020 Scientia.ro