Înţelegerea modului în care funcţionează ceasul biologic  reprezintă un pas esenţial pentru însănătoşirea celor suferinzi de insomnie şi poate fi un instrument util chiar în lupta împotriva cancerului ori a bolii Alzheimer.

Matematicienii din universitatea din Michigan, împreună cu cercetători englezi au identificat semnalul pe care creierul în transmite către organism pentru a controla ritmul biologic, o descoperire care invalidează vechea teorie privind ceasul nostru biologic.

Principala componentă a ceasului biologic uman rezidă în zona creierului numită "nucleul chiasmatic". Până recent se credea că rata impulsurilor electrice transmise de celulele acestei zone, mai multe ziua, mai puţine noaptea, reprezentau modul în care se menţinea controlul timpului în organism.

Nucleul chiasmatic conţine atât celule implicate în procesul ţinerii timpului, cât şi alt tip de celule. Noile cercetări, spre deosebire de cele anterioare, s-au axat doar pe aceste celule caracteristice ceasului biologic. S-a putut demonstrat astfel că în fapt aceste celule transmit semnale electrice către restul organismului (anunţând timpul) doar în amurg şi spre dimineaţă.

Sursa: aici.

Modulul de comentarii de mai jos poate fi folosit, dar este încă în perioada de testare. Logarea prin FB și Google nu funcționează pt moment.
Se pot publica comentarii după înregistrare ori pur și simplu ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate, înainte de publicare.

Loghează-te cu... ( ori Fă-ți un cont! )