creierÎnvăţând în timp ce jucaţi un joc strategic împotriva altora, implică un alt model de activitate cerebrală decât învăţarea din consecinţele acţiunilor proprii, au descoperit cercetătorii. Studiul a folosit computerul pentru a determina modelele activităţii cerebrale.

 

 

 

 

 

Cercetătorii au descoperit o modalitate de a studia modul în care creierul nostru evaluează comportamentul - şi acţiunile viitoare probabile - ale altora în timpul interacţiunilor sociale competitive. Studiul lor, descris într-un articol din Proceedings of the National Academy of Sciences, este primul care a folosit  computerul pentru a găsi modele diferite de activitate cerebrală în timpul acestor interacţiuni, afirmă cercetătorii .

"Atunci când jucătorii concurează unul împotriva altora într-un joc, ei încearcă să facă un model mental al intenţiilor acestora, ce vor ei să facă şi cum au de gând să joace, astfel încât să se poată juca strategic împotriva lor", a declarat cercetătorul post-doctorat Kyle Mathewson de la Universitatea din Illinois, care a condus studiul ca și student la doctorat la Institutul Beckman, ajutat de absolventul şi profesorul de economie Lusha Zhu şi Beckman afiliat Ming Hsu, care acum este la Universitatea din California, Berkeley. "Am fost interesați de modul în care acest proces are loc la nivelul creierului".

 

 



Studiile anterioare au avut tendinţa de a lua în considerare numai modul în care se învaţă din consecinţele propriilor acţiuni, numit învăţare de întărire, a spus Mathewson. Aceste studii au descoperit o activitate ridicată în ganglionii bazali, un set de structuri cerebrale cunoscute a fi implicate în controlul mişcărilor musculare, obiectivelor şi învăţăturii. Multe dintre aceste structuri semnalau prin intermediul neurotransmiţătorului dopamină.

"Acest lucru a fost destul de bine studiat şi s-a înţeles că dopamina pare a transporta semnalul pentru învăţarea din rezultatul acţiunilor noastre", a spus Mathewson. "Dar cum putem învăţa din acţiunile altor oameni nu a fost foarte bine caracterizat."



Cercetătorii numesc acest tip de învăţare "învăţare prin încredere"


Pentru a înţelege mai bine modul în care creierul procesează informaţiile într-un cadru competitiv, cercetătorii au folosit imagistica prin rezonanță magnetică funcțională (fMRI) pentru a urmări activitatea din creierul participanţilor în timp ce au jucat un joc competitiv, numit Cursa de Brevete. Scopul acestui joc a fost de a investi mai mult în fiecare rundă pentru a câştiga un premiu (un brevet de valoare considerabil mai mare decât suma pariată), în timp ce minimizează pierderile proprii (suma pariată în fiecare experiență fost pierdută). Activitatea fMRI urmărită în momentul în care jucătorul a aflat rezultatul studiului şi cât de mult adversarul lui sau ei a pariat.

Un model de calcul a evaluat strategiile jucătorilor şi rezultatele studiilor au creat o hartă cu regiunile creierului implicate în fiecare tip de învăţare.

"Ambele tipuri de învăţare au fost urmărite de activitatea din corpul striat , care face parte din ganglionii bazali", a spus Mathewson. "Asta este în mod tradițional cunoscut ca făcând parte din procesul de învăţare pentru protecție, aşa că am fost un pic surprinși să vedem că învăţarea prin încredere a fost, de asemenea, reprezentată în această zonă."

Învăţarea prin încredere a stimulat, de asemenea, activitatea în cortexul asociativ, o structură adâncită în partea frontală a creierului. Această regiune este cunoscută a fi implicată în erorile de procesare, regret şi de "învăţare, cu un iz mult mai social şi emoţional", a spus Mathewson.

Constatările oferă o nouă perspectivă asupra funcționarii creierului, atunci când acesta este angajat în gândirea strategică, a spus Hsu şi poate ajuta la înţelegerea bolilor neuropsihiatrice care subminează aceste procese.

"Există o serie de tulburări mentale, care afectează circuitele creierului implicate în studiul nostru", a declarat Hsu. "Acestea includ schizofrenia, depresia şi boala Parkinson. Toate acestea afectează regiunile dopaminergice din zonele frontală şi telencefalică ale creierului. Așadar, în măsura în care putem înţelege mai bine aceste funcţii sociale omniprezente în setările strategice, ne vor putea ajuta să înţelegem cum să caracterizăm şi, în cele din urmă, să tratăm deficitele sociale, care sunt simptome ale acestor boli".

 

 

Textul este traducerea articolului solitaire-brain-differs, cu acordul editorului.
Traducerea: Anamaria Spătaru

Write comments...
symbols left.
Ești vizitator ( Sign Up ? )
ori postează ca „vizitator”
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.