O echipă de cercetători de la Universitatea John Hoppkins condusă de Charles Connor a descoperit legătura dintre activitatea neuronilor şi recunoaşterea spaţială tridimensională, anunţă Science Daily. După experimentele făcute pe maimuţe, cercetătorii spun că aceste studii vor ajuta la găsirea de noi tratamente ale afecţiunilor de percepţie, la crearea de programe pentru recunoaşterea spaţială precum şi la stabilirea afinităţii la forme.

Rolul neuronilor în percepţia tridimensională

Această iluzie optică se manifestă datorită vederii în trei dimensiuni spaţiale.

Se pare că omul arată o deosebită putere a sistemului de recunoaştere spaţială, întrecând cu ușurință un ansamblu informatic. Imaginea primită de către sistemul vizual este apoi descompusă şi transformată într-un corp tridimensional.

Din experimente reiese că pentru neuroni există o sarcină unică în recunoaşterea obiectelor, astfel că un neuron poate să identifice convexităţile obiectelor, pe când altul poate să recunoască adânciturile din lucruri. Unii neuroni recunosc substructurile corpurilor, iar mai multe grupuri de neuroni identifică corpurile, fiind aranjate toate piesele din puzzle, arătându-ne imaginea de ansamblu.

O imediată aplicaţie a acestui lucru este crearea de noi sisteme de simulare a persoanelor în muzee şi expoziţii. Prin determinarea răspunsului reţelei de neuroni la diferite obiecte de artă, cercetătorii pot găsi preferinţele oamenilor, iar prin antrenarea sistemului de recunoaştere cu ajutorul efectelor de lumină sau aranjamente de culori, am avea alte trăiri când am privi același obiect de artă.

Ştire scrisă de către Alexandru Staetu