O specie de rozătoare ce trăieşte în Africa, Heterocephalus glaber, pe cât de hidos arată, pe atât de interesantă este pentru oamenii de ştiinţă. De ce? Întâi pentru că aceste animale nu simt durerea, lucru neexplicat încă, iar în al doilea rând pentru că Heterocephalus glaber este singurul animal cunoscut care nu suferă de cancer.

Un studiu recent publicat de cercetători de la Universitatea din Rochester, New York, explică de ce aceste animale sunt ferite de cancer. Celulele acestui animal au o genă, numită P16, care controlează în mod eficient divizarea celulelor caceroase. Omul, ca şi alte mamifere, are o genă, P27, care are rol de protecţie împotriva celulelor canceroase; numai că de multe ori această protecţie nu este suficientă. Mecanismul dezvoltat de Heterocephalus glaber se pare însă că este perfect.

Sursa: aici

Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Sprijiniţi-ne cu o donaţie.