AmprenteDin cauza unei mutaţii genetice rare, un număr mic de oameni nu au amprente. Nu este premisa neplauzibilă a unei poveşti cu crime, ci un fapt dovedit, care este notabil mai ales din pricina unor confuzii pe timpul controlului la graniţă.

În zilele noastre, geneticienii au identificat o mutaţie care poate duce la pierderea amprentelor.  Este puţin probabil să-i ajute pe cei fără amprente pe timpul controlului, dar ar putea duce în final la apariţia unui tratament pentru alte afecţiuni comune.

Amprentele se formează în timpul lunilor 4-5 ale unei sarcini normale. Fiecare individ are amprente unice – chiar şi gemenii identici – identificarea amprentelor constituind o modalitate uşoară şi rapidă de a stabili identitatea fiecăruia. Funcţia biologică a amprentelor rămâne controversată. O lungă perioadă de timp s-a crezut că îmbunătăţesc aderenţa, dar un studiu recent a arătat că, de fapt, reduce frecarea între piele şi suprafeţe şi poate creşte sensibilitatea la atingere.

Dar nu şi printre membrii celor cinci familii diagnosticate cu adermatoglifie – absenţa amprentelor. Eli Sprecher şi colegii săi de la Universitatea Tel Aviv din Israel au studiat trei generaţii într-una dintre aceste familii şi au descoperit că fiecare persoană cu această mutaţie avea o mutaţie în gena SMARCAD1.

Gabriele Richard, cercetătoare în domeniul dermatologiei şi geneticii la compania GeneDX, o companie ce se ocupă cu testarea genetică din Gaithersburg,  Maryland, subliniază că este puţin probabil să îi poţi ajuta pe cei cu adermatoglifie, să poţi să le redai amprentele – dar Sprecher este de părere că pot exista implicaţii pe o scară mai mare.

,, Fără această familie nu am fi ştiut ce este gena SMARCAD1” a spus domnul Sprecher. Studierea proteinelor generate de genele noi ,,ar putea duce la găsirea unor tratamente pentru afecţiuni mai frecvente”, a adăugat în cele din urmă.

Textul de mai sus reprezintă traducerea şi adaptarea articolului Rare genetic mutation explains lack of fingerprints, publicat de New Scientist. Scientia.ro este singura entitate responsabilă pentru eventuale erori de traducere, Reed Business Information Ltd şi New Scientist neasumându-şi nicio responsabilitate în această privinţă.
Traducere: Alexandra Guta