Noi cercetări, concretizate într-un nou model al structurii satelitului planetei Jupiter, Europa, arată că acesta ascunde sub mantia de gheaţă groasă de câţiva kilometri un ocean cu adâncimea de aproximativ 100 km. Autorul acestei concepţii este Richard Greenberg - care a scris şi o carte intitulată "Unmasking Europe: The Search for Life on Jupiter's Ocean Moon" - şi care şi-a prezentat ideile recent la cea de-a 41-a întâlnire a American Astronomical Society’s Division for Planetary Sciences , în Porto Rico.

Se consideră că sub stratul de gheaţă de la suprafaţă, în ocean, se găseşte suficient oxigen pentru a permite desfăşurarea unor procese metabolice similare celor ce susţin viaţa pe Terra. Oxigenul ar fi suficient pentru a permite subzistenţa chiar a unor animale, nu doar a microorganismelor.

Sursa: AICI.

Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Sprijiniţi-ne cu o donaţie.