Cometa apa TerraNu este deloc nouă ideea că o parte mai mult sau mai puţin importantă a apei de pe Pământ ar fi fost livrată de comete pe vremea când planeta noastră era foarte tânără. Dar astronomii cred ca au găsit şi o dovadă în sprijinul acestei ipoteze. Citiţi detalii în continuare.

Observatorul spaţial Herschel, studiind cometa Hartley 2 ce provine din Centura Kuiper, a detectat apă ce prezintă aceeaşi semnătură chimică cu apa oceanelor terestre.

Analize asupra apei conţinute de comete provenind din Norul lui Oort au arătat că aceasta are un nivel dublu de deuteriu în comparaţie cu oceanele noastre; diferenţa ne spune că acest tip de comete nu ar fi putut aduce pe Terra, prin coliziuni, mai mult de doar câteva procente din apa de pe Pământ. În schimb noile date arată o potrivire cu cometele ce vin din Centura Kuiper, de altfel mult mai aproape de noi.

Cometa Hartley 2 si apa de pe Terra
Noi măsurători efectuate la Observatorul Spaţial Herschel au dezvăluit apă cu o semnătură chimică similară celei din oceanele Terrei în cometa Hartley 2 (dreapta).
Credit imagine: NASA/JPL-Caltech

Procentul de apă grea dintr-o cometă, sau apă ce conţine deuteriu în locul atomului normal de hidrogen, este legat de mediul în care cometa s-a format.

Echipa de cercetători urmează să studieze şi alte comete din Centura Kuiper pentru a trage concluzii cât mai exacte.

Sursa: