Pe Internet se pot găsi în cadrul site-urilor de ştiri diferite clipuri video şi prezentări în avanpremieră în legătură cu ceea ce urmează să se întâmple în acest an în Campionatului Mondial de Formula 1. Regulamentul tehnic al competiţiei s-a schimbat, se va utiliza tehnologia hibridă şi se va pune accentul pe eficienţă. Puteţi să-i spuneţi tehnologie hibridă sau să utilizaţi orice alt termen potrivit pentru a descrie echilibrul care trebuie să existe în anul 2014 între puterea dezvoltată şi randamentul acestor maşini de curse.

 

 

În mod evident toată atenţia se îndreaptă asupra motoarelor. Aşa cum BBC a declarat, Formula 1 se va schimba mai mult ca niciodată prin adoptarea tehnologiei verzi şi utilizarea unor motoare turbo V6 de 1,6 litri, în comparaţie cu motoarele V8 de 2,4 litri care au fost utilizate în ultimii ani.

Rob White, Director general adjunct (tehnic) al producătorului de motoare Renault, a declarat că termenul de „motor" pur şi simplu nu mai descrie pe deplin unitatea de propulsie a unei maşini de Formula 1 în 2014. „Este mult mai bine să ne referire la un sistem complet atunci când vorbim de „unitatea de propulsie".

Noile maşini de Formula 1 vor utiliza motoare cu ardere internă de tip turbo V6 de 1,6 litri. Acestea vor înlocui motoarele V8 de 2,4 litri utilizate încă din anul 2006. „V6" reprezintă un motor cu ardere internă care constă din 6 cilindri dispuşi în două grupuri de câte trei cilindri montaţi într-o configuraţie în V deasupra unui arbore cotit.

S-au stabilit şi limite pentru aceste motoare: ele trebuie să nu consume mai mult de 100 kg de combustibil pe oră. Motoarele utilizate anterior de către echipele de Formula 1 consumau aproximativ 150 kg de combustibil pe oră.

Tehnologiile de management ale energiei din Formula 1 se bazează pe sistemul de recuperare a energiei denumit ERS. Acest sistem de ultimă generaţie reprezintă o evoluţie a sistemului KERS (Kinetic Energy Recovery Systems, adică sistemul de recuperare al energiei cinetice) utilizat anterior. Sistemul KERS a fost introdus în Formula 1 în anul 2009 şi el avea drept scop recuperarea unei părţi din energia consumată în timpul perioadelor de frânare şi transformarea acesteia în energie electrică. După cum a anunţat BBC, sistemul ERS este alcătuit din sistemul KERS şi un al doilea motor electric montat la motorul turbo. „În ceea ce priveşte al doilea motor electric acesta va utiliza energia obţinută de la motorul turbo care altfel ar fi pierdută sub formă de căldură".

Naoki Tokunaga, director tehnic al Renault F1 în ceea ce priveşte unitatea de propulsie a declarat: „în general producătorii de motoare concurează în ceea ce priveşte atingerea unui nivel maxim de putere. În acest an problema este diferită. Acum producătorii de motoare concurează în ceea ce priveşte sistemul inteligent de management al energiei".

Ce înseamnă acest lucru pentru piloţii de Formula 1? Ei trebuie să se adapteze, de asemenea, unui nou tip de comportament al maşinii. În acest an, se afirmă în AUTOSPORT, condiţia de economie a combustibilului impune ca piloţii să-şi adapteze stilul de pilotaj acestei cerinţe. „Acest mod diferit de a pilota va necesita o perioadă de practică pentru ca pilotul să-şi dea seama cum poate să fie rapid, dar în acelaşi timp să nu utilizeze prea mult carburant", a declarat James Allison, directorul tehnic al echipei Ferrari.

Potrivit BBC, „Fără îndoială, Formula 1 introduce în acest sezon cel mai mare număr de modificări ale regulamentului tehnic din istoria sa". Renault nu se opune acestor schimbări şi afirmă că „în anul 2014 Formula 1 va începe o nouă eră. După trei ani de planificare şi dezvoltare se introduc cele mai semnificative modificări tehnice care au avut loc în această competiţie în mai mult de două decenii. Reglementările privind motoarele formează cea mai mare parte a revoluţiei tehnice din Formula 1 prin introducerea unei noi generaţii de unităţi de propulsie care combină un motor turbo V6 de 1,6 litri cu sisteme de recuperare a energie şi care vor creşte semnificativ eficienţa de recuperare a energiei disipate sub formă de căldură în sistemul de evacuare sau pe frâne".

Traducere de Cristian-George Podariu după formula-focus-energy cu acordul editorului

Write comments...
symbols left.
Ești vizitator ( Sign Up ? )
ori postează ca „vizitator”
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.