fructe si legumeÎn fiecare an milioane de tone de fructe şi legume ajung în coşurile de gunoi din gospodăriile din ţările dezvoltate şi nu numai de acolo. Cercetătorul în domeniul microbiologiei - George Pierce - de la Universitatea Statului Georgia, SUA, a dezvoltat o metodă nouă, inovativă, prin care florile, fructele şi legumele pot fi menţinute proaspete pentru o perioadă mai lungă de timp, ceea ce ar putea limita risipa imensă de resurse alimentare de care am pomenit anterior.

Metoda imaginată de Pierce, un proces care nu face uz de ingineria genetică,  foloseşte un microorganism dezvoltat pe cale naturală, de dimensiuni comparabile cu grosimea unui fir de păr, a cărui acţiune are ca rezultat producerea unor enzime care prelungesc timpul de coacere a fructelor ori legumelor, respectiv pe cel de ofilire a florilor.

În fapt, procedura modifică "dieta" organismului ţintă (floare, fruct ori legumă) astfel încât să fie amplificată şi prelungită acţiunea anumitor enzime cu rol în procesul de coacere a fructelor. Pierce chiar a făcut o analogie între metoda sa şi îmbunătăţirea performanţelor sportivilor prin intermediul unei alimentaţii corespunzătoare: "Dacă schimbăm modul de hrănire a unui organism, îi modificăm caracteristicile. E acelaşi lucru cu transformarea unui atlet mediocru într-unul de clasă mondială prin intermediul unei diete speciale şi a unui regim corespunzător de exerciţii fizice."

Metoda va duce la prevenirea risipei de fructe şi legume şi va genera economii de energie electrică deoarece fructele şi legumele astfel modificate vor putea fi stocate la temperatura camerei, nemaifiind necesară răcirea lor.

Sursa: aici