HawkingStephen Hawking este unul dintre cei mai mari oameni de ştiinţă contemporani. Deţine titlul de "Profesor Lucasian (după numele lui Henry Lucas) de Matematică" la Universitatea Cambridge din Marea Britanie, titlu pe care l-a deţinut şi Isaac Newton.

A adus contribuţii esenţiale în cosmologie şi gravitaţie cuantică, în special prin descoperirea faptului că găurile negre emit totuşi un anumit tip de radiaţie (care astăzi îi poartă numele).

Este un mare popularizator de ştiinţă, iar cărţile sale "O scurtă istorie a timpului" sau "Universul într-o coajă de nucă" sunt celebre în întreaga lume şi au fost traduse şi tipărite şi în limba română.

Vă oferim în continuare câteva dintre cele mai celebre citatele aparţinând fizicianului Stephen Hawking, precum şi un clip video cu o prezentare susţinută de marele fizician pe tema originii Universului, în cadrul căreia vorbeşte prin intermediul sintetizatorului său vocal.

Citate aparţinând fizicianului Stephen Hawking

Ecuaţiile sunt partea plictisitoare a matematicii. Eu încerc să văd lucrurile geometric.

***************

Cred că viruşii de calculator ar trebui consideraţi forme de viaţă. Consider că faptul că singura formă de viaţă ce am creat-o este doar distructivă spune ceva despre natura umană. Am creat viaţă după chipul şi asemănarea noastră.

***************

Suntem doar o specie mai evoluată de maimuţă pe o planetă minoră a unei stele ordinare. Dar noi putem înţelege Universul. Asta ne face foarte speciali.

***************

Cred că este foarte important ca oamenii de ştiinţă să transmită şi publicului rezultatele lor, mai ales în cosmologie. Această disciplină răspunde astăzi la întrebările pe care şi le punea odată religia.

***************

Dacă oamenii ar supravieţui până vor descoperi teoria fundamentală a Universului, nu vor mai avea nimic de descoperit.

***************

A fost o pierdere de timp cât am fost supărat pe mine pentru handicapul meu. Dar omul trebuie să îşi continue viaţa orice s-ar întâmpla şi nu cred că m-am descurcat chiar rău. Ceilalţi oameni nu au timp pentru tine dacă tu însuţi eşti supărat şi nemulţumit de tine însuţi mereu.

***************

Nu doar că Dumnezeu dă cu zarul, dar câteodată aruncă zarurile acolo unde noi nu le putem vedea.

***************

Orice lucru contează, atât timp cât nu renunţi la el.

***************

Scopul meu este simplu: să înţeleg complet Universul - de ce este aşa cum este şi de ce există de fapt.

***************

Nu trebuie să fim surprinşi că Universul este ospitalier pentru forme de viaţă. Dar aceasta nu este o dovadă că Universul a fost creat cu scopul de a putea susţine viaţa.

***************

Am putea numi ordinea din natură drept Dumnezeu, dar ar fi vorba de un Dumnezeu impersonal. Nu există nimic personal la legile fizicii.

***************

Cel mai mare duşman al cunoaşterii nu este ignoranţa, ci iluzia cunoaşterii.

***************

Timp de milioane de ani, omenirea a trăit precum animalele. Apoi, deodată, s-a întâmplat ceva care a dezlănţuit puterea imaginaţiei noastre şi atunci am învăţat să vorbim.