Companiile de curierat au avut mult de muncă în perioada pandemiei și cred că mulți dintre noi au rămas cu obiceiul format în lunile anterioare de a comanda produse prin Internet (care vin prin curieri). Aceste companii, cel puțin în parte, te anunță că „Livrăm azi comanda...”. Azi...

E o problemă. Pentru că „azi” înseamnă mult. Și „azi” vine cu ceva disconfort.

Întâi de toate, îți cam limitează mișcarea. Dacă vrei să primești coletul „azi”, atunci trebuie să te asiguri că ești acasă. Toată ziua. Că altfel, sună curierul și îi spui că vii... într-o oră. Nu te așteaptă. Rămâne pe mâine.

În al doilea rând, neștiind când sosește coletul, nu-ți poți planifica o prezență la locul de livrare. Să spunem că ai cerut ca pachetul să fie livrat acasă: poate poți da o fugă, dacă știi când vine. Azi e cam... imprecis. Ori la birou, dar în timpul zilei ai și activitate de teren. Dacă știi că vine la 11, rămâi la birou ori îl suni pe curier.

Care-i propunerea?

Companiile de curierat să trimită un sms cu o oră înainte: „În aproximativ o oră urmează să livrăm comanda...”. Nu știu exact mecanismul livrării în companiile de curierat, dar cu certitudine nu e imposibil. Mă gândesc că se planifică un traseu de către fiecare curier. Iar traseul devine din ce în ce mai predictibil (privind ajungerea la locurile de livrare) pe măsură ce curierul progresează (livrează colete). Mă gândesc că e posibil ca livrările să fie semnalate și către sediul central, de unde se monitorizează livrările și de unde se pot transmite mesaje către clienți.

Sigur, în orașele mari acea oră nu va fi mereu o oră; va fi 45 de minute ori 1,5 ore. Se întâmplă și e de înțeles. Dar e altceva decât... „azi”.

Primii ca introduc această regulă vor primi comenzi de la mine :)


O altă idee ar fi ca firmele de curierat să facă disponibilă online harta livrărilor pentru curierul tău, cu punctele aproximative (fără a da adresele exacte) și timpii probabili de ajungere. Pe măsură ce curierul se apropie de tine, timpul estimat de ajungere va fi mai apropiat de cel real. În felul ăsta se poate renunța la sms.


Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • Comentariul tău, publicat ca „vizitator”, va fi evaluat în scurt timp de către un moderator în vederea publicării. Utilizatorilor care au cont pe site ori care folosesc conturile de FB, Twitter ori Google li se publică în mod automat comentariile.
    T. · 11:09 06.06.2021
    Puteți uneori alege varianta livrării la easybox. E drept ca asta va limitează opțiunile în ce privește magazinul ales. Dacă nu ați făcut-o deja, sigur găsiți una aproape, cel puțin în București. 
    • Comentariul tău, publicat ca „vizitator”, va fi evaluat în scurt timp de către un moderator în vederea publicării. Utilizatorilor care au cont pe site ori care folosesc conturile de FB, Twitter ori Google li se publică în mod automat comentariile.
      𝗜𝗼𝘀𝗶𝗳 𝗔. · 13:39 06.06.2021
      @T. Da, folosesc opțiunea. Două probleme aici: mărimea și greutatea. Pt colete mici - e ok.
  • Comentariul tău, publicat ca „vizitator”, va fi evaluat în scurt timp de către un moderator în vederea publicării. Utilizatorilor care au cont pe site ori care folosesc conturile de FB, Twitter ori Google li se publică în mod automat comentariile.
    claudiu · 23:29 17.06.2021
    O sugestie pt compania care vinde: sa ofere posibilitatea alegerii firmei de curierat. Data de livrare nu e singura problema, ramane si calitatea transportului.
Spune-ne care-i părerea ta...
caractere rămase.
Ești „vizitator” ( Fă-ți un cont! )
ori scrie un comentariu ca „vizitator”

 



Ar fi util dacă ne-ai sprijini cu o donație!
Donează
prin PayPal ori
Patron


Contact
| T&C | © 2021 Scientia.ro