Regiunea Rajasthan, India

Aşa cum ştim, pe baza a ce se întâmplă în România, de multe ori nu finanţarea este cauza principală a unui sistem sanitar ineficient. România este pe penultimul loc (înaintea Albaniei) în ce priveşte performanţa sistemul medical, conform ultimului raport al „Health Consumer Powerhous”, un „think tank” suedez specializat în evaluarea sistemelor medicale din Europa. Raportul poate fi citit aici în integralitate (eng.). La pagina 26 găsiți clasamentul general.


În videoclipul de mai jos vă invităm să urmăriți modul în care o echipă de consultanți au reușit să schimbe rapid un sistem medical ineficient dintr-o regiune din India, Rajasthan, cu o populație de circa 80 de milioane de persoane.

Pe scurt, iată abordarea care a adus schimbări majore în sistemul medical din regiunea menționată:
· Cheia este motivezi personalul medical să-și schimbe atitudinea și comportamentul. Cum?
· Lipsa responsabilității directe stă la baza unui comportament al corpului medical care nu reflectă așteptările pacienților.
·  Au folosit strategia „magazinului de cafea”, (în India există un afiș care spune ”dacă nu primești chitanță, cafeaua e gratuită”). În ce privește centrele medicale indiene, acestea au afișat la intrare mesaje ca: „Vă asigurăm că veți găsi un doctor în centrul medical” ori „Vă asigurăm că medicamentația gratuită va fi disponibilă permanent”.
· Au fost create clasamente ale spitalelor și centrelor medicale la nivel național, actualizate periodic, arătând poziția fiecăruia în sistem. Astăzi există criterii bine definite privind evaluarea unei instituții cu profil medical, cum ar fi un spital. În articolul pe care l-am recomandat în primul paragraf al articolului puteți găsi întreaga metodologie, criteriile folosite pentru a evalua un astfel de sistem.
· Aceste clasamente sunt publice, iar cetățenii pot veni cu propriile comentarii pentru a susține / infirma rezultatele. Aceste clasamente au stârnit spiritul de competiție și i-a făcut mai responsabili pe lucrătorii din sistemul medical indian. Una peste alta este vorba despre deschiderea către cetățean, despre transparență, lucru care, desigur, lipsește și în sistemul nostru medical.

 

 

Write comments...
symbols left.
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.