CercetătoriCine sunt cercetătorii? Ce interese au, cum a luat naştere pasiunea lor pentru fizică? De cele mai multe ori citim despre descoperirile din lumea fizicii, mai mult sau mai puţin senzaţionale, fără să aflăm nimic despre cine sunt cei care au făcut aceste descoperiri.

Vom vedea cum au ajuns aceşti cercetători să facă din pasiune o meserie, despre ce alte interese au, ce citesc, dar şi despre cum văd criză economică, problema energiei sau.... care cred că va fi următoarea descoperire în fizică. Ce greutăţi au înfruntat pentru a ajunge în lumea magică a cercetării? Ce le-a dat forţa de a merge înainte? Există vreun episod „magic” în cariera lor?

Cercetători

În cadrul unui stagiu realizat de către Laboratori Nazionali di Frascati dell’Istituto Nazionale di Fisica Nucleare de la Frascati – Roma, pe care am avut plăcerea să îl organizez cu şi pentru elevii de la liceele de la şi din apropierea Romei, am realizat o serie de interviuri cu oameni de ştiinţă din toată lumea. Este vorba despre cercetători din domeniul fizicii fundamentale, teoreticieni şi experimentatori, tineri ori mai în vârstă, care au avut bunăvoinţa să răspundă întrebărilor puse de tinerii elevi.

Aceste interviuri au fost realizate în 2009 şi în 2010; le puteţi găsi, în italiană, dar şi în engleză, la următoarele linkuri:

2009: www.lnf.infn.it/edu/stagelnf/2009/interviste09/

2010: www.lnf.infn.it/edu/stagelnf/2010/interviste2010/

Găsiţi texte, dar şi video-uri! Vă invităm să „le frunzăriţi” şi să observaţi că, în ciuda multor diferenţe, există ceva comun tuturor oamenilor de ştiinţă – curiozitatea faţă de lumea ce ne înconjoară şi pasiunea pe care o au pentru ştiinţă. Vizionare plăcută!