În cadrul unui studiu publicat recent, care a durat 8 săptămâni și a implicat 44 de bărbați cu vârste între 50 și 72 de ani, prin modificarea stilului de viață, cercetătorii au obținut o întinerire de 3,23 ani a participanților la studiu, comparativ cu grupul de control. Concret, cercetătorii au impus subiecților: o anumită dieta, un anume regim de somn, exercițiu fizic moderat, un ghid de relaxare, anumite suplimente probiotice și fitonutrienți.

Iată în ce-a constat regimul de viață care a dus la aceste rezultate și cum au stabilit cercetătorii că subiecții lor au întinerit.

Cum stabilești că cineva întinerește?

Cum au stabilit cercetătorii că acest regim de viață încetinește îmbătrânirea? Prin analiza metilării ADN-ului. Au recoltat și analizat ADN din saliva participanților la studiu, aceasta conținând celule care permit stabilirea nivelului de metilare a ADN-ului.

Metilarea ADN-ului este un proces biologic prin care se adaugă grupe alchilice de tip metil la molecula de ADN. Nu este nevoie să înțelegeți în ce constă metilarea ADN-ului, ci faptul că oamenii de știință au creat o tehnică de stabilire a nivelului de îmbătrânire, iar la oameni și alte mamifere nivelurile metilării ADN-ului reprezintă o bună estimare a vârstei țesuturilor și a celulelor de diverse tipuri.

După cele 8 săptămâni s-a măsurat o diferență de 3,23 ani între grupul de control (la început, 22, la final, unii fiind eliminați din studiu, 20 de bărbați) și subiecții care au urmat regimul impus de cercetători (la început, 22, la final, unii fiind eliminați din studiu, 18 bărbați).

În ce a constat regimul de viață al participanților la studiu?

» Dieta:
Ghid săptămânal:
• 3 porții de ficat, preferabil organic (1 porție = 85 grame)
• 5-10 ouă

Ghid zilnic:
2 căni de verdeață cu frunze (crude, tocate și ambalate)
- incluzând varză, mangold, spanac, păpădie și muștar
•  2 căni de legume crucifere (crude, tocate și ambalate)
- include broccoli, varză, conopidă, varză de Bruxelles, varză chinezească, rucola, kale, muștar, năsturel, nap suedez, gulie, ridiche, mangold, nap
• 3 cești suplimentare de legume la alegere (cu excepția cartofilor albi și a porumbului dulce)
1-2 sfeclă roșie
• 4 linguri (1/4 cană) semințe de dovleac (sau unt de semințe de dovleac)
• 4 linguri (1/4 cană) semințe de floarea soarelui (sau unt de semințe de floarea soarelui)
• 1+ adaptogeni de metilare, incluzând:
- 1/2 cană de fructe de pădure (preferate sălbatice)
- 1/2 linguriță de rozmarin
- 1/2 linguriță turmeric
- 2 căței de usturoi medii
- 2 căni de ceai verde (preparat 10 minute)
- 3 căni de ceai oolong (preparat 10 minute)
170 g proteine ​​animale (hrănite cu iarbă, organic și fără hormoni / antibiotice)
2 porții de fructe cu conținut scăzut de zahăr

Îndrumări generale:
• Stai hidratat
Nu mânca între orele 19:00 și 07:00
• Include în alimentație uleiuri „sănătoase” (ex: ulei din nucă de cocos, măsline, semințe de in și dovleac)
• Evită zahărul / dulciurile, lactatele, cerealele, fasolea

Suplimente:
PhytoGanix®, o combinație de vegetale organice, fructe, semințe, ierburi, enzime vegetale, prebiotice și probiotice; două porții pe zi, la intervale diferite.
UltraFlora® Intensive Care, care conține bacteria Lactobacillus plantarum; două capsule pe zi, la intervale diferite.

» Exercițiu fizic
Recomandare a fost de 30 de minute de exercițiu fizic zilnic, pentru cel puțin 5 zile pe săptămână, cu o intensitate de 60-80% din maximul posibil pentru fiecare. Exercițiul fizic de mare intensitate are efecte contrare, în fapt, accelerând îmbătrânirea (după cum s-a observat la sportivii de performanță).

» Somnul
Recomandarea a fost de cel puțin 7 ore de somn pe noapte.

» Exerciții de respirație / relaxare
A fost recomandat, de două ori pe zi, un exercițiu de respirație creat de un cardiolog american, Herbert Benson. Găsiți explicată tehnica Benson în acest articol al nostru. Poate părea ciudat că inclusiv o tehnică de relaxare a fost inclusă în acest regim complet de viață, dar studii recente arată beneficiile relaxării (combaterii stresului) sub aspectul îmbătrânirii organismului. Pe de altă parte, nu s-au observat diferențe semnificative între participanții la studiu din punct de vedere al nivelurilor de anxietate.

În concluzie, studiul arată că un regim de viață care încorporează o dietă „sănătoasă”, exerciții fizice frecvente și un sistem de management al stresului - produce în timp foarte scurt efecte benefice măsurabile asupra organismului uman.

Sursa (textul integral al studiului): aging-us.com