Ce sunt razele X? Razele X sunt un tip de radiaţie electromagnetică. Atunci când sunt excitaţi, atomii emit pachete de energie denumite fotoni. Fotonii compun orice formă de undă electromagnetică. Razele X reprezintă fotoni cu energie mare care sunt emişi de către electroni în afara nucleului atomic. Razele X, denumită iniţial raze Röntgen, au fost descoperite în anul 1895 de către fizicianul german Wilhelm Röntgen şi au fost utilizate pentru descoperirea structurii dublu-elicoidale a ADN-ului.

Imaginea din acest articol, care arată universul captat în raze X. Aceasta a fost realizată de un instrument al NASA aflat la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (SSI), numit NICER (Neutron Star Interior Composition Explorer).

NICER are ca principală misiune determinarea dimensiunii rămăşiţelor stelelor moarte numite "stele neutronice", cu o precizie de 5%. Aceste măsurători vor permite fizicienilor să rezolve misterul compoziţiei materiei nucleului acestor obiecte cosmice.

Harta în raze X realizată de NICER include date din primele 22 de luni de operare. În imaginea de mai jos puteţi vedea, cu text verde, sursele de raze X identificate de NICER.

Clic dreapta - view (pentru a rezoluţie superioară)