Odată cu dezvoltarea programelor spaţiale, călătoria pe Lună (1969), plasarea de telescoape pe orbita Pământului, trimiterea de sonde spaţiale pentru explorarea sistemului solar şi plasarea de roboţi pe alte planete, asteroizi şi comete - toate împreună au dus la progrese uriaşe în ce priveşte înţelegerea universului. Iată trei imagini care au marcat evoluţia cunoaşterii sistemului nostru solar şi care au reprezentat momente de referinţă în explorarea cosmosului de către om.

1. Pământul, văzut de pe Lună

Această imagine a fost realizată pe 20 iulie 1969 (o zi înainte de primul pas al omului pe Lună) de echipajul Apollo 1, în timp ce orbita Luna. Deşi astăzi suntem obişnuiţi cu imagini ale Terrei din spaţiu, în 1969 această fotografie a reprezentat un moment de cotitură în raportarea omului la el însuşi.

2. Solul planetei Marte, captat de camera roverului Spirit (NASA)

Aceasta este prima imagine color a solului planetei Marte realizată de robotul Spirit (trimis pe Marte de NASA în anul 2003) la 6 ianuarie 2004. A fost imaginea color cu cea mai înaltă rezoluţie a unei suprafeţe de pe un alt corp ceresc.

3. Planeta Pluto

Imagine realizată în urma mai multor fotografii ale planetei pitice Pluto realizate de către sonda spaţială New Horizons a NASA de la distanţa de 766.047 km depărtare (24 iulie 2015). Este prima imagine care arată suprafaţa planetei la un asemenea nivel de detaliu.