Continuăm seria prezentărilor video cu planetele Terra şi Neptun, dar şi cu planeta pitică Pluto. În videoclipuri, pe lângă grafica superbă ce reproduce planetele, veţi afla care sunt dimensiunile corpurilor cereşti aflate în discuţie, care sunt sateliţii acestora, precum şi alte caracteristici (video inclus).

PLANETA NEPTUN - PE SCURT

Neptun este o lume albastră. Deşi este cea mai mică dintre planetele gigant ale sistemului nostru solar, măsoară totuşi 30,000 de mile în diametru. De la momentul "degradării" lui Pluto, Neptun a devenit planeta cea mai depărtată de Soare. Inelele lui Neptun sunt foarte greu observabile, iar dintre cele 13 luni ale sale, doar Triton este suficient de masiv pentru a fi rotund. O rotaţie în jurul propriei axe durează 16 ore, iar o revoluţie completă se petrece la fiecare 165 de ani, la o distanţă de 2.8 miliarde de mile.

TERRA ÎN 66 DE SECUNDE

Planeta noastră măsoară 8000 de mile în diametru şi se roteşte în jurul propriei axe la fiecare 24 de ore. Este cea mai mare dintre toate planetele cu suprafaţă solidă şi posedă un satelit neobişnuit de mare pentru dimensiunile planetei. Cum Luna se roteşte în jurul Pământului, noi ne reprezentăm mişcarea Lunii ca fiind una circulară. Dar din moment ce sistemul Pământ-Lună se roteşte în jurul Soarelui cu în jur de 65,000 de mile pe oră, mişcarea Lunii la nivelul sistemului solar nu diferă prea mult de cea a Terrei. Situată la 93 de milioane de mile de Soare, Terra este a treia planetă de la Soare şi reprezintă unicul loc din sistemul solar despre care se ştie că are apă în formă lichidă.

PLANETA PLUTO - PE SCURT

Pluto este considerată în prezent o planetă pitică şi membru al centurii Kuiper. Centura Kuiper este o regiune a sistemului solar situată dincolo de orbita lui Neptun, între 2.8 miliarde de mile şi aproximativ 5 miliarde de mile distanţă de Soare. Asemenea centurii de asteroizi, şi centura Kuiper este populată cu multe obiecte de mici dimensiuni orbitând în jurul Soarelui, alcătuite în majoritate din metan, amoniac şi apă, toate în stare solidă. În clip puteţi urmări şi o comparaţie a dimensiunilor Terrei, lui Ganymede, Titan, Lunii noastre şi câtorva corpuri cereşti din Centura Kuiper. În prezent cele mai mari corpuri cereşti din Centura Kuiper sunt: Eris, Pluto şi Sedna. Există şi mai multe corpuri fără nume formale, precum FY9 şi EL61.

Notă: articolul de mai sus este adaptarea textului folosit în film.
Traducerea: Scientia.ro.