O echipă de cercetători de la Universitatea Yale a reuşit crearea unor molecule sintetice capabile să potenţeze răspunsul sistemului imunitar în prezenţa HIV şi a celulelor infectate cu HIV. De asemenea, aceste celule sunt eficiente împotriva celulelor cancerului de prostată. Realizarea a fost descrisă într-un studiu publicat recent în Journal of the American Chemical Society.

Noile molecule sintetice, numite ARM-H (când ţinta este HIV) şi ARM-P (când ţinta este cancerul de prostată) se conectează în acelaşi timp la un anticorp prezent în sânge şi la proteine ale HIV ori ale celulelor canceroase şi, prin acoperirea agenţilor patogeni cu anticorpi, generează un răspuns viguros al sistemului imunitar. Atât HIV, cât şi celulele canceroase, dispun de metode care fac ineficient sistemul imunitar.

Moleculele ARM-H şi ARM-P sunt relativ simplu de produs şi presupun costuri reduse, iar în cazul în care îşi vor dovedi eficienţa în testele ce vor urma, s-ar putea constitui într-o soluţie mult dorită pentru lupta împotriva SIDA şi a cancerului de prostată.

Sursa: aici.

Ne poți ajuta cu o donaţie.