O echipă de cercetători americani au reuşit crearea în laborator a globulelor roşii. Rezultatul cercetătorilor a fost publicat într-un studiu care a apărut recent în Proceedings of the National Academy of Sciences. Pentru a crea globule roşii sintetice au fost folosite sfere de polimer biodegradabil supuse unui tratament cu isopropanol care transformă sferele dându-le forma specifică de disc a hematiilor. Pe discurile formate au fost puse straturi de proteine interconectate.

Dimensiunea celulelor sintetice este de doar 7 microni - aceeaşi dimensiune cu cea a eritrocitelor reale. Dar celulele sintetice nu au doar forma şi dimensiunea globulelor roşii din sânge: Ele se comportă ca şi cum ar fi naturale, fiind elastice şi putând să se strecoare prin capilarităţi mai mici decât dimensiunile lor, exact ca o hematie reală. De asemenea, globulele roşii sintetice pot transporta substanţe în organism. Următorul pas: testarea in vivo.

Mai multe detalii pe site-ul Scientific American.

Donează prin PayPal ()