Susţine Scientia

 Misiunea Scientia.ro este de a publica articole ştiinţă şi tehnologie de calitate. Cu peste 7.000 de articole, Scientia reprezintă azi o colecţie de articole ştiinţifice (multe însoţite de videoclipuri ori animaţii) fără concurent între site-urile cu profil ştiinţific în limba română.
 Pentru a putea asigura o funcţionare optimă a site-ului (servicii de găzduire decente, care costă
485 €/an), avem nevoie de sprijinul dvoastră!
 Dacă găsiţi scientia.ro util, vă rugăm să susţineţi site-ul printr-o donaţie.

Costuri 2019: 485 €. Donat: 101.2


PayPal ()
CoinGate Payment ButtonCriptomonedă

Perioada campaniei de strângere de fonduri: 24.12.18-31.01.2019

PsihologieAşteptările noastre pot modela felul în care reacţionăm în faţa unei persoane. Snyder, Tanke, şi Berscheid (1977) au oferit unor studenţi dosare cu informaţii despre nişte studente. Ei au fost solicitaţi să sune câte o studentă şi să-i ia un interviu prin telefon.

 

 

 

 

Introducere în psihologie. Cuprins
(Cap.15: Psihologia socială) - (Partea a III-a: Cogniţia socială) - Cum ce te aştepţi influenţează ce obţii

Dosarul includea o fotografie a unei femei, care părea fie frumoasă, fie neatractivă. În realitate, fotografiile erau asociate aleatoriu cu dosarele, iar femeile care primeau apelurile nu ştiau dacă persoana care le-a sunat  credea despre ele că sunt atractive sau neatractive.

Cum pot imaginile atractive sau neatractive să influenţeze o conversaţie telefonică? Cum a ilustrat aceasta auto-realizarea unei profeţii?


Interviurile telefonice de zece minute au fost înregistrate şi analizate. Studenţii care credeau că vorbesc cu o femeie frumoasă erau mai prietenoşi la telefon şi mai tentaţi să descrie persoana cu care vorbeau ca fiind mai amabilă şi mai sociabilă.

Cu alte cuvinte, intervievatorii au acţionat în mod diferit, în funcţie de ceea ce aşteptau şi credeau despre acea persoana de la telefon. Ei au obţinut mai multe reacţii favorabile din partea femeilor "frumoase", dar au atribuit această amabilitate femeilor respective, mai degrabă decât propriului lor comportament. Aşteptările lor au creat situaţia pe care o așteptau. Acest tip de situaţie, în care o predicţie sau o aşteptare din partea unei persoane ajută predicţia să devină realitate,  este numită auto-îndeplinirea profeţiei.