În 2007, un grup de cercetători în domeniul neurologiei au reuşit în premieră inducerea pe cale artificială a senzaţiei de proiecţie în afara corpului fizic, folosind realitatea virtuală, "jucându-se" cu simţurile vizual şi tactil ale subiecţilor. Puteţi citi mai multe detalii despre experiment pe New Scientist. Mai jos puteţi urmări un film de prezentare a experimentelor:

Concluzia experimentului a fost că percepţia faptului că existăm în interiorul propriului corp se datorează modului în care creierul procesează informaţiile venite dinspre simţuri. Este şi o palmă pe faţa celor care obişnuiau să catalogheze drept simptome ale unor boli mentale afirmaţiile unor suferinzi de epilepsie, migrene ori dependenţi de droguri care susţineau că au trecut prin asemenea experienţe. Nu e obligatoriu să fii nebun ca să experimentezi asemenea senzaţii de decorporalizare.

Donează prin PayPal ()