Odată electricitatea şi magnetismul unificate de către Maxwell, iar forţele nucleare tare şi slabă înţelese de către oamenii de ştiinţă, următorul pas a fost făcut în anii '60, când s-a reuşit descrierea unică a electromagnetismului şi forţei nucleare slabe sub forma a ceea ce a primit numele de forţa electroslabă. Despre această ultimă unificare realizată până în prezent de către fizicienii teoreticieni, dar şi despre visul unei Teorii a Totului care să vină cu o descriere unitară a celor 3 forţe care explică în prezent toate fenomenele din Univers (forţa electroslabă, forţa nucleară tare şi gravitaţia) ne va vorbi Brian Cox în cel de-al zecelea episod al seriei dedicate istoriei fizicii particulelor fundamentale.

Video: Istoria fizicii particulelor elementare (9) - Forţele nucleare tare şi slabă

Pentru o versiune a videoclipului de mai sus însoţită de subtitrare în limba română,
vizitaţi această pagină
!

Video: Istoria fizicii particulelor elementare (11) - Ciudata Lume Cuantică

Seria a fost realizată cu sprijinul "The Science and Technology Facilities Council" (www.scitech.ac.uk). Detalii despre fizica particulelor puteţi afla şi accesând site-ul oficial al LHC destinat publicului larg şi şcolilor: www.lhc.ac.uk. O altă resursă educaţională adresată instituţiilor de învăţământ este site-ul www.particledetectives.net - de unde puteţi citi amănunte despre fizica particulelor elementare şi funcţionarea LHC.

Filmele au fost produse şi regizate de Alom Shaha.

Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Sprijiniţi-ne cu o donaţie.