TikTok este o aplicație de socializare pentru telefonul mobil ce are ca țintă publicul tânăr. Are peste 800 milioane de utilizatori la data scrierii articolului și este una dintre cele mai instalate aplicații din lume. Este deținută de compania chineză ByteDance.

În prezent are destul probleme prin anumite țări ale lumii, motivația principală fiind aceea că ar reprezenta o amenințare pentru securitatea națională (prin folosirea datelor personale ale utilizatorilor de către statul chinez). În India a fost interzisă, iar în SUA se negociază vânzarea către o companie IT americană(probabil Microsoft) o componentă a TikTok (cea care gestionează utilizatorii americani), ca urmare a interdicției aplicației în SUA începând cu 15 septembrie anul curent.

Dar ce face această aplicație să aibă un așa mare succes?

 

Câți utilizatori au marile rețele de socializare?

Facebook - 2, 6 miliarde
· WhatsApp - 2 miliarde
· FB Messenger - 1,3 miliarde
· Instagram - 1,1 miliarde
YouTube - 2 miliarde
WeChat - 1,2 miliarde (în principal China)    
TikTok - 800 milioane
QQ - 694 milioane (platformă socializare chineză)
Reddit - 430 milioane
Telegram - 400 milioane (aplicație rusească)
Snapchat - 397 milioane
Pinterest - 367 milioane
Twitter - 326 milioane
LinkedIn - 310 milioane
Viber - 260 milioane
Twitch - 140 milioane
Vkontakte - 100 milioane (platformă rusească)

E interesant de observat că singura aplicație chinezească ce a devenit populară în afara granițelor (utilizatori și din alte state) este TikTok. Cele mai multe își au originea în SUA. Viber este japoneză.


Cum funcționează TikTok?

Aplicația permite utilizatorilor să înregistreze clipuri de între 3 și 60 secunde, să modifice videoclipul, aplicând diverse efecte și să publice videoclipul. TikTok oferă o librărie de filtre și efecte ce pot fi folosite în funcție de ce dorește utilizatorul să facă. De asemenea, există o bază de date de secvențe de melodii care pot fi folosite. În plus, se poate adăuga text.

Ca YouTube, TikTok constă doar din videoclipuri. YouTube, ca și Instagram, a încercat să copieze TikTok (Stories and short videos), dar ca și în multe alte ocazii în care a copiat alte aplicații (de exemplu Google+, copiind Facebook), nu a avut prea mare succes; cel puțin deocamdată. În plus, YouTube enervează prin nenumăratele reclame (parcă din ce în ce mai multe...), cel mai probabil pentru că Google își îndeamnă consumatorii să cumpere YouTube Premium. Vom vedea ce succes vor avea, dar cel mai probabil vor eșua.

Ca la Facebook și Twitter, trecerea de la un clip la altul în TikTok se face simplu, printr-o simplă glisare a degetelor pe ecran.

Ca Netflix, și asta este important, credem, cu referire la succesul aplicației, modul prestabilit de oferire a conținutului se face de un algoritm, nu printr-o rețea de „prieteni” ori „urmăritori”, cum e cazul cu Facebook ori Twitter. Asta înseamnă că ORICINE publică ceva pe TikTok va primi câteva vizualizări, garantate de algoritm. Acesta este un mod inteligent de a promova conținutul, căci niciun producător de conținut, orice ar fi, nu rămâne fără urmăritori, oricât ar fi de puțini.

Ca Snapchat și Instagram, utilizatorii TikTok pot produce conținut doar prin intermediul telefonului mobil, în acest fel favorizând publicul tânăr, care manevrează ușor telefonul mobil, dar nu găsește așa mare atracție pentru calculator.

Prin această combinație unică de caracteristici - TikTok a obținut succesul de care se bucură astăzi.

TikTok are și un site web dedicat, tiktok.com, unde, odată deschis, ești asaltat cu diverse „produse” TikTok, aranjate unul sub altul.

 

Povestea TikTok. Cum de la o firmă de apartament a atins dimensiunea globală




Ce poți vedea pe TikTok?

În esență o mulțime de tineri dansând, sărind în apă, făcând glume, înregistrând diverse momente din viața lor care li se par relevante pentru a fi expuse publicului. Ideea de bază este distracția. Livrată  cu intensitate mare și în secvențe scurte.

Aplicația oferă un buton „discover”, unde se pot găsi clipuri organizate pe categorii: „SavureazaFiecareZi”, „how2music” șamd. Sigur, există posibilitatea de urmări anumiți utilizatori, prin opțiunea „Follow”.

Cu certitudine aplicația este în transformare din toate punctele de vedere. Deși dominată de copii și tineri, va fi folosită (este deja...) și de alte categorii pentru a-și promova mesajele către acest public (creatori de diverse, politicieni șamd).

 







Sursa: TikTok is a unique blend of social media platforms

Write comments...
symbols left.
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.