Țările care produc baterii pentru mașini electrice vor avea atât avantaje economice, cât și de natură politică. În prezent, câștigătorul este în mod clar China, care controlează fiecare pas al producției de baterii litiu-ion, de la obținerea materiilor prime la producția de mașini electrice.

Într-un recent articol, NYTimes arată care este situația de fapt în ce privește procesul de producție al bateriilor și mașinilor electrice.

Iată principalele concluzii:

• până în 2030 China va produce de două ori mai multe baterii pentru mașinile electrice decât toate țările, luate împreună.
• bateriile pentru mașinile electrice folosesc de 6 ori mai multe minerale rare decât bateriile clasice, iar China decide cine primește aceste minerale și la ce preț. De exemplu, China deține controlul pentru 41% din cobaltul lumii, 78% din grafit, 28% din litiu, 6% din nichel și 5% din magneziu.
• deși are puține rezerve din aceste minerale pe teritoriul său, China s-a pregătit pentru supremația în domeniul bateriile electrice, cumpărând acțiuni la companii miniere pe 5 continente. De exemplu, deține majoritatea minelor de cobalt din Congo, care reprezintă principala sursă a acestui metal la nivel global.
• în ce privește rafinarea mineralelor, China deține, de asemenea, supremația, indiferent de ce mineral vorbim, acesta trebuie transportat în China pentru a fi transformat în materialul utilizat în baterie: 95% din mangan, 73% din cobalt, 70% din grafit, 67% din litiu și 63% din nichel.
• În ce privește componentele bateriilor, China este cel mai mare producător: 77% din producția de catozi, 92% din producția de anozi, 82% din producția de electroliți și 74% din producția de separatoare (componentă care separă anodul de catod, pentru a evita scurt-circuitul). În privința catozilor, China a inventat o soluție mai ieftină, producând 99% din catozii cu această tehnologie (denumită LFP - fosfat de fier și litiu).
• una peste alta, China produce 66% din celulele de baterii la nivel global. Dată fiind în special forța de muncă ieftină, China poate construi o fabrică de baterii la jumătate de preț, în comparație cu țările bogate.
China produce 54% din mașinile electrice la nivel global.

Astfel stând lucrurile, astăzi este imposibil pentru orice țară să devină independentă în ce privește producția de baterii electrice. Prin urmare, cine dorește să aibă succes pe segmentul autovehiculelor electrice, trebuie să coopereze cu China.



Sursa: NYTimes (articolul original poate fi citit gratuit)
Credit imagine: NYTimes

Write comments...
symbols left.
Ești vizitator ( Sign Up ? )
ori postează ca „vizitator”
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.