Întrebarea din titlul articolului este insuficient explorată pentru a veni cu răspuns în acest articol. Vrem doar să enunțăm problema, să explicăm pe scurt contextul, și să vă auzim opiniile. Poate vom reveni cu un alt articol, după ce vom analiza mai bine subiectul.

Iată de la ce plecăm:
1. Nimic nu se deplasează cu o viteză mai mare decât viteza luminii în univers.
2. Există totuși o excepție, cred unii fizicieni... Dat fiind că universul este în expansiune (spaţiul se dilată), luând în calcul distanţele mari din univers, este de înţeles că sunt corpuri cereşti care se deplasează faţă de alte corpuri cereşti, aflate la mare distanţă de primele, cu viteze care depăşesc viteza luminii.

Întrebarea noastre este: ce s-ar întâmpla dacă universul și-ar schimba evoluția? Ce s-ar întâmpla dacă expansiunea accelerată în care se află acum s-ar opri, iar faza următoare ar consta într-un proces accelerat de contracție, de colaps, spre singularitatea originară?

Pe lângă vitezele dintre corpurile cosmice din univers va trebui să luăm în calcul și faptul că spațiul însuși se va contracta din ce în ce mai rapid.

Mai rămâne valabilă limita stabilită de Einstein pentru viteza luminii într-un astfel de univers?

• Comentariul tău, publicat ca Vizitator, va fi evaluat în vederea publicării. Doar utilizatorilor care au cont pe site ori face folosesc conturile de FB, Twitter ori Google li se publică în mod automat comentariile.
    Ion Serban · 05:19 31.10.2020
    Daca universul se dilata,cum se explica faptul ca ziua se scurteaza ?

Ne poți ajuta cu o donaţie.