Pământul nu a arătat mereu cum este astăzi, din punct de vedere al faunei. Dinozaurii sunt una dintre nenumăratele specii care au trăit vreme de multe milioane de ani și au dispărut la un moment dat. Ar fi fost interesant să fi mers în drumeții și să ne întâlnim cu unii azi, nu?

Majoritatea speciilor care au apărut pe Terra au și dispărut deja. Adică 99%! Între 500 de mii și un milion de specii care încă există sunt în pericol de extincție astăzi, ca urmare a modificării mediului lor de viață de către om.

Din 1970 și până astăzi acțiunile omului au dus la dispariția a peste 60% dintre toate mamiferele, păsările, peștii și reptilele de pe Pământ. Vă imaginați cum ar arăta o carte scrisă de animale despre impactul omului asupra lumii animale? Sigur, scriu astfel de cărți și oamenii, dar fără vreun impact semnificativ.

Dar să ne întoarcem la Beelzebufo.

Aceasta a fost o broască cu totul neobișnuită. A trăit acum circa 70 de milioane de ani în Madagascar. Fosile ale acestei broaște au fost descoperite în 1993 în Bazinul Mahajanga din Madagascar, dar broasca nu a fost descrisă complet până în 2008.

Beelzebufo avea în jur de 40 cm și nu mai puțin de 4,5 kg! Avea un cap enorm, raportat la corp și cel mai probabil se deplasa prin mers (nu prin salturi). Cel mai probabil a trăit în vizuini create cu ajutorul picioarelor.

Este posibil ca această broască să fi vânat pui de dinozauri, dat fiind faptul că în aceeași zonă au fost găsite fosile ale ambelor specii.