Gaură neagră devorând o stea-partener

Nu știm prea multe despre găurile negre. De fapt, oricare ar fi complexitatea lor reală, găurile negre par a fi corpuri cu număr mic de caracteristici: masă, sarcină și spin. Ar putea fi găurile negre universuri în sine? Ar putea fi apariția unei găuri negre un nou Big Bang, nașterea unui nou univers? Ar putea fi universul nostru interiorul unei găuri negre?

Lee Smolin este unul dintre fizicienii moderni care sondează neîncetat limitele științei. Una dintre ideile acestuia este ceea ce se numește selecția naturală cosmologică. Ideea este inspirată din domeniul biologic, iar versiunea cosmologică sună în felul următor: formarea unei găuri negre duce la formarea de noi universuri în interiorul acesteia. În aceste noi universuri apar, de asemenea, noi găuri negre, așadar noi universuri - și așa mai departe.

Noile universuri dau din „ADN-ul” lor universurilor interne, apărute din găurile negre, dar legile naturii din fiecare nou univers ar fi puțin diferite. Aceste „mutații” fac ca unele universuri să fie mai potrivite pentru viață decât altele.  Capacitatea de a forma stele este esențială. Un univers care este mai bun la a produce stele este mai bun la a produce sisteme solare și este, deci, mai potrivit pentru a permite apariția și evoluția vieții.

Dar este vreun pic de adevăr în această teorie? Imposibil de spus astăzi, pe baza stării curente a științei.

Vă invităm să urmăriți videoclipul de mai jos, în care aceste idei sunt explorate în detaliu.