Institutul de Fizică Laboratori Nazionali di Frascati dell’Istituto Nazionale di Fisica Nucleare (LNF-INFN) de la Frascati, Roma, Italia, ( ) organizează a patra ediţie a Masterclass-ului Internaţional de Fizica Modernă, “Physics în the 21th Century”.  Cursul, organizat pentru circa 40 elevi din ultimii ani de liceu din toată Europa va fi ţinut în perioada 10-14 februarie februarie 2014.

Va cuprinde o serie de lecţii de fizica modernă şi aplicaţii ale acesteia în societate şi activităţi de laborator (experimente realizate împreună cu cercetătorii de la Frascati). Participanţii la acest Masterclass vor avea inclusive posibilitatea să viziteze experimentele şi acceleratoarele de la institutul gazda. Limba oficială a cursului va fi limba engleză.

Cursul este gratuit, însă participanţii vor trebui să plătească (prin eventuale sponsorizări pe care sunt încurajaţi să le găsească pentru această activitate) drumul, hotelul şi cina (prînzul va fi organizat la cantina Institutului de la Frascati). Costul aproximativ, fără drum, este de circa 600 Euro pentru un participant.

Participarea elevilor se face în urma semnalării numelor acestora de către liceele a căror cursuri le frecventează. Fiecare liceu poate trimite la Frascati numele a cel mult doi elevi selecţionaţi pe baza rezultatelor la învăţătura şi a interesului faţă de acest curs. Deoarece se aşteaptă multe cereri, ca regulă de bază se va aplica cea a primului venit (cine face cererea de participare mai devreme are şanse mai mari să fie acceptat). Liceele sunt rugate să includă în aplicaţia ce trebuie trimisă la Frascati următoarele informaţii:
-    numele şi tipul liceului, locul acestuia
-    numele profesorului din liceu care se va ocupa cu organizarea din partea liceului, având responsabilitatea selecţionării elevilor
-    numele elevilor semnalaţi pentru Masterclass, situaţia lor şcolară, dată şi locul naşterii
-    declaraţia de asigurare (the declaration of insurance policy)

Aplicaţiile trebuie trimise prin mail sau fax la: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., fax: +39-0694032243.

Termenul pentru trimitere a cererilor de participare este 12 decembrie 2013.
Responsabila acestei activităţi este dr. Cătălina Oana Curceanu, cercetător în domeniul fizicii nucleare şi a particulelor elementare la Frascati.

Pentru mai multe informaţii puteţi scrie (în engleză) dnei Rossana Centioni,