Masterclass International LNF-INFN FrascatiInstitutul de Fizică Laboratori Nazionali di Frascati dell’Istituto Nazionale di Fisica Nucleare (LNF-INFN) de la Frascati, Roma, Italia, organizează a doua ediţie a Masterclass-ului Internaţional de Fizică Modernă, “Physics in the 21th Century”.

Masterclass Internaţional în Fizica Modernă în Italia pentru elevii de licee

Cursul, organizat pentru circa 25 elevi din ultimii ani de liceu din toată Europa, va fi ţinut în perioada 30 ianuarie – 2 februarie 2012.  Va cuprinde o serie de lecţii de fizica modernă şi aplicaţii ale acesteia în societate, cât şi activităţi de laborator (experimente realizate împreună cu oamenii de ştiinţă de la Frascati). Participanţii la acest Masterclass vor avea inclusiv posibilitatea să viziteze instalaţiile experimentale şi acceleratoarele de la institutul gazdă. Limba oficială a cursului va fi limba engleză.

Cursul este gratuit, însă participanţii vor trebui să plătească (prin eventuale sponsorizări pe care sunt încurajaţi să le găsească pentru această activitate) drumul, hotelul şi cina (prânzul va fi organizat la cantina Institutului de la Frascati). Costul aproximativ, fără drum, este de circa 600 Euro pentru un participant.

LNF-INFN

Participarea elevilor se face în urma semnalării numelor acestora de către liceele ale căror cursuri le frecventează. Fiecare liceu poate trimite la Frascati numele a cel mult doi elevi selecţionaţi pe baza rezultatelor la învăţătură şi a interesului faţă de acest curs. Deoarece se aşteaptă multe cereri, ca regulă de baza se va aplica cea a primului venit (cine face cererea de participare mai devreme are şanse mai mari să fie acceptat). Liceele sunt rugate să includă în aplicaţia ce trebuie trimisă la Frascati următoarele informaţii:

-  numele şi profilul liceului, adresa acestuia;
- numele profesorului din liceu care se va ocupa cu organizarea din partea liceului, având responsabilitatea selecţionării elevilor;
-  numele elevilor desemnaţi pentru Masterclass, situaţia lor şcolară, data şi locul naşterii;
-  declaraţia de asigurare (the declaration of insurance policy).

Aplicaţiile trebuie trimise prin mail sau fax la:
Fax: +39-0694032243

În 2011 a fost realizată o primă ediţie a acestui Masterclass, care a avut un mare succes. La această primă ediţie au luat parte şi 4 elevi din România. Găsiţi detalii legate de activitatea din 2011 la adresa: http://www.lnf.infn.it/edu/stagelnf/2011/international_masterclass11.html.

Termenul limită pentru trimiterea cererilor de participare este 31 octombrie 2011.
De menţionat că la Frascati grupul român va avea ajutor din partea cercetătorilor romani care lucrează chiar acolo.

În noiembrie şcolile vor fi contactate pentru a li se comunica rezultatul final si pentru detalii ulterioare.
Responsabilă cu această activitate este Dr. Cătălina Oana Curceanu, cercetător în domeniul fizicii nucleare şi a particulelor elementare la Frascati.

Pentru mai multe informaţii puteţi scrie (în engleză) dnei:
Rossana Centioni
Communication and Scientific Education Office (Resp)
Via E. Fermi, 40 – 00044 Frascati (RM) Italy