O planetă gigantică descoperită într-un sistem cu doi aştri solari, îi obligă pe astronomi să îşi regândească teoriile despre cum se formează planetele gazoase mari. Problema cu cele două stele este că sunt prea aproape una de alta ca planeta nou descoperită să se fi putut forma prin procesul tradiţional cunoscut de acumulare a gazului şi a prafului stelar, proces care poate dura milioane de ani. Gravitaţia stelelor ar fi blocat acest proces cu mult înainte ca acesta să fi avut posibilitatea de a ajunge prea departe.

Noile observaţii sprijină o teorie alternativă, teoria colapsului gravitaţional, care spune că regiunile super-dense de nori de praf dezvoltă suficientă atracţie gravitaţională astfel încât să adune materia împreună foarte repede, formând astfel o planetă gazoasă. Simulările efectuate arată că aceste regiuni pot colapsa repede, în câteva mii de ani, ceea ce înseamnă că planeta a apucat deja să se formeze înainte ca al doilea astru să apuce să disperseze materialul.

Noua planetă este de mărimea lui Jupiter şi orbitează steaua HR 7162 aflată la 49 de ani lumină în constelaţia Lyra. Cercetătorii au descoperit planeta utilizând o metodă numită astrometrie, care urmăreşte cu precizie poziţia stelelor de-a lungul timpului.

Planeta nou descoperită nu este prima planetă cunoscută care să aibă doi sori, noutatea constă însă în distanţa prea apropiată dintre cei doi aştri, ca să permită formarea unei planete în mod tradiţional.