Văzul, gustul şi mirosul sunt puternic influenţate de stilul nostru de viaţă. Schimbările introduse în societatea modernă au efecte negative asupra acestor simţuri. Efectuând însă mici schimbări în stilul de viaţă este posibil să  limităm aceste efecte negative.

Folosind două diamante, cercetătorii au supus hidrogenul unei presiuni mai mari decât cea din centrul Pământului

Un grup de cercetători americani a reuşit să creeze pentru prima dată în laborator hidrogenul metalic. Acesta ar putea revoluţiona tehnologia viitorului, deoarece aş trebui să fie, conform teoriei, un material superconductor. De asemenea, ar putea fi folosit drept combustibil în viitoarele rachete care explorează spaţiul.

NGC 5907 ULX

La 50 de ani de când au fost măsurate primele semnale de la un pulsar a fost descoperit cel mai îndepărtat obiect ceresc de acest tip de până acum. Emisia de raze X este extrem de intensă şi mecanismul care o produce dă bătăi de cap oamenilor de ştiinţă.

Reţelele neurale reuşesc, după ce sunt „antrenate” cu algoritmi specifici, să facă o serie întreagă de lucruri pe care noi, oamenii, nu suntem capabili să le facem, precum calcule de mecanică cuantică extrem de complexe. Recent, o astfel de reţea neurală a reuşit să rezolve probleme de mecanică cuantică pe care nici cel mai puternic supercomputer din lume nu le poate executa.

Ar putea materia întunecată care domină Universul să fie alcătuită din găuri negre primordiale? După descoperirea celor două găuri negre care în urma colapsului gravitaţional au generat undele gravitaţionale măsurate de către LIGO, această ipoteză este discutată intens de către oamenii de ştiinţă, care încearcă să efectueze noi măsurători astronomice care să o confirme sau, dimpotrivă, să o elimine definitiv.

Astronomii au observat o serie de galaxii situate la sute de milioane de ani-lumină distanţă de noi care mor prea rapid. Vinovatul pare să fie materia întunecată care reuşeşte să sărăcească galaxiile în hidrogen, principalul combustibil pentru formarea de noi stele.

După ce a petrecut aproape un an de zile în spaţiu, Scott Kelly s-a reîntors pe Pământ, unde, în urma analizelor medicale ce i-au fost făcute, s-a ajuns la concluzia că nu mai este identic cu Mark Kelly, fratele geamăn care a rămas acasă în acestă perioadă.

Imagine artist

Descoperirea recentă a unui sistem planetar situat la o distanţă de circa 40 de ani-lumină faţă de noi şi care conţine şapte planete a generat mult entuziasm în cadrul lumii ştiinţifice şi a publicului larg. Trappist-1 este un sistem planetar în miniatură, asemănător cu al nostru, steaua în jurul căreia orbitează planetele fiind mult mai mică decât Soarele.

Un grup de cercetători americani a reuşit să identifice cu ajutorul rezonanţei magnetice funcţionale existenţa a patru forme diverse de depresie. Obiectivul pentru viitor este cel de a pune la punct noi tehnici şi tehnologii care să permită evaluarea fiecărui pacient în parte, astfel încât se se poată personaliza terapia, atât pentru depresie, cât şi pentru alte tulburări sau boli psihice.

Pentru prima dată astronomii au reuşit să identifice sursa unor unde radio extrem de scurte, însă foarte intense, aşa-numitele radio burst, ca fiind situată într-o galaxie la circa 2,5 miliarde ani-lumină de noi. Care este însă mecanismul specific care generează aceste unde radio încă nu se ştie, chiar dacă există mai mulţi teorii, printre care cele conform cărora ar fi cauzate de stele de neutroni sau de găuri negre.

Un grup de cercetători americani de la Johnson Space Center (NASA) au publicat un articol în care susţin că au construit un motor imposibil din punct de vedere al fizicii actuale: motorul care nu consumă energie şi care ar putea să ne ducă pe Marte în doar 70 de zile - EmDrive.

Descoperirea recentă, în cea mai adâncă mină de pe Pământ, a unor bacterii care supravieţuiesc datorită radioactivităţii rocilor, a dat naştere unei noi teorii: în spaţiul cosmic ar putea exista forme de viaţă, sub formă de bacterii asemănătoare celor descoperite, care supravieţuiesc în condiţii cu adevărat extreme, fără a avea nevoie de energia care provine de la o stea.

Anul în care o persoană s-a născut - aşadar tulpinile de virus la care a fost expus în copilărie - influenţează în mod major reacţia ulterioară la infecţia cu virusul gripei, cu tulpini din aceeaşi familiei ori din familii diferite.

Termenul "inteligenţă artificială" (IA) a fost folosit prima dată în 1956 în denumirea întâlnirii unui grup de cercetători din Dartmouth, un colegiu Ivy League din SUA. La acea întâlnire de pionierat, participanţii au discutat despre cum computerele vor efectua în curând toate activităţile umane ce necesită inteligenţă, inclusiv să joace şah sau alte jocuri, să compună muzică bună şi să traducă texte dintr-o limbă în alta. Aceşti pionieri erau foarte optimişti, deşi aspiraţiile lor nu erau surprinzătoare.

Materia întunecată reprezintă unul dintre cele mai mari mistere ale fizicii moderne. Aceasta ar putea fi alcătuită din particule nedescoperite până în prezent, „vânate” de mai multe experimente. Au fost însă recent propuse noi strategii care să folosească materiale supraconductoare sau superfluide care ar putea descoperi particule de materie întunecată cu masa mică, invizibile în prezent.

Un grup de cercetători americani, studiind diverse straturi geologice de pe fundalul oceanelor, a ajuns la concluzia că în urmă cu câteva milioane de ani două supernove de tipul II au explodat în apropierea Terrei, având o influenţă importantă asupra atmosferei terestre şi a vieţuitoarelor de pe Pământ, accelerând mutaţiile genetice.

În 1955 un anestezist de la Şcoala Medicală Harvard, dr. Henry Beecher, a publicat un articol de referinţă în Journal of the American Medical Association intitulat "The Powerful Placebo". Acest articol este remarcabil sub trei aspecte: concluziile trase, influenţa extraordinară şi erorile enorme. Beecher a studiat efectul placebo, analizând rezultatele a 15 teste clinice în cadrul cărora era evaluată eficienţa unor tratamente reale (în reducerea durerii, greţei ori anxietăţii pacienţilor) în comparaţie cu un tratament placebo. Beecher a concluzionat că în 35% din cazuri afecţiunea a fost "în mod satisfăcător diminuată de tratamentul placebo", acesta considerând astfel că eficienţa terapeutică este dovedită. De asemenea, Beecher a analizat o serie de studii care au identificat efecte obiective ale tratamentului placebo, cum ar fi producerea de suc gastric şi o creştere a activităţii corticale suprarenale. Pentru că efectul părea să survină într-o varietate de condiţii mai mult sau mai puţin similare, Beecher a tras concluzia că "funcţionează un mecanism fundamental".

La 300 de milioane ani-lumină distanţă de Pământ a fost descoperită o galaxie foarte asemănătoare (ca dimensiuni) cu a noastră, însă alcătuită din 99.99% materie întunecată. Bizara galaxie ar putea să fie doar una dintre multele galaxii care conţin materie întunecată în cantitate mult mai mare decât materia obişnuită. Studiul acestora ne-ar putea ajuta să înţelegem din ce anume este alcătuită această misterioasă formă de materie şi să înţelegem mai bine Universul.

E. coli (reprezentare artist)

La o femeie din SUA a fost descoperită o bacterie extrem de rezistenţă la  antibiotice. Chiar şi cel mai puternic antibiotic nu reuşeşte să distrugă bacteria cu mutaţia mcr-1. Acest caz a stârnit o adevărată alarmă medicală, întrucât, dacă s-ar răspândi, acest gen de bacterii ar putea ucide milioane de persoane în următorii ani.

Constelaţia Hercule

Un semnal captat de astronomii ruşi în 2015 şi care pare să provină din constelaţia Hercule a suscitat multe discuţii în comunitatea ştiinţifică. Este oare vorba despre un semnal lansat de extratereştrii sau, mai banal, o interferenţă a semnalelor terestre? Astronomi din lumea întreagă încearcă să înţeleagă provenienţa acestui bizar semnal electromagnetic.

Un grup de cercetători americani a efectuat un studiu foarte interesant, care arată că gemenii au şanse mai mari de a ajunge la 60 de ani decât restul populaţiei. Care să fie oare cauza? Acest fapt nu este legat de ADN, cum poate am fi tentaţi să credem, ci de obiceiule mai sănătoase, se pare, pe care le au gemenii. Gemenii, dar nu numai ei!

Alcoolul, după ingestie, este distribuit la nivelul întregului organism, afectând aproape toate sistemele acestuia. Că este consumat pe o perioadă scurtă ori într-o manieră regulată / consumul de alcool perturbează aproape fiecare proces neurochimic de la nivel cerebral.

Există oare un simţ al omului care-i permite să detecteze câmpul magnetic? Un grup de cercetători americani care a efectuat studii asupra capacităţii noastre de a percepe câmpuri magnetice într-un laborator subteran susţine că da, acest nou simţ există şi ar putea fi important, chiar dacă încă mecanismul aflat la baza acestei capacităţi nu a fost încă descifrat.

Cercetătorii de la Universitatea din Kyoto susţin că au demonstrat că pisicile înţeleg fizica. Acestea ar avea noţiunea de cauză-efect, care stă la baza ştiinţei. Pentru a ajunge la această concluzie cercetătorii japonezi au studiat pisicuţele în diverse condiţii, normale sau mai puţin obişnuite.