Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
349 vizualizari
Eu sunt de parere ca viata(viul) este inevitabila si apare atunci cand sunt indeplinite anumite conditii.
Junior (435 puncte) in categoria Terra-Univers
Oriunde e energie acolo e si viata, intr-un fel sau altul nu e limitata la existenta familiara noua, este prematur sa consideram ca tot ceea ce exista trebuie raportat la perceptia noastra limitata...

5 plusuri 0 minusuri

Cand vbim de viata ne referim la asta pe care o stim noi, bazata pe chimia carbonului. Alte forme de viata pot fi doar speculate.

In ceea ce priveste viata bazata pe carbon, din studiile de pana acum se pare ca are o mare sansa sa apara cand se indeplinesc anumite conditii, conditii care nu sunt atat de restrictive incat sa fie foarte rara. Carbonul poate forma un numar imens de compusi, intrand in reactii cu sine insusi sau cu diverse alte elemente.

Apoi, carbonul si celelalte elemente necesare nu sunt deloc rare in Univers, cantitatea fiind suficienta ca sa alimenteze viata. Compusii carbonului, chiar si cei de complexitate mai mare, nu sunt nici atat de sensibili, nici nu apar foarte greu, din moment ce au fost destui gasiti si pe alte corpuri din Sistemul Solar, si chiar plutind in spatiu. Apa, de asemenea, este des intalnita.

Deja de cand cu noile observatii s-au descoperit multe planete extrasolare tot mai mici, si probabil sunt extrem de multe nedescoperite care ar intruni conditii necesare aparitiei vietii.

Chimia carbonului, cand are ce-i trebuie, nu numai ca formeaza acesti compusi care stau la baza vietii, ci apar in mod natural. Evident, de la cei de baza gen aminoacizi pana la ADN e drum tare lung, pentru ca si viata nu apare peste noapte, ci are nevoie de ceva timp.

In concluzie, nu avem cum sa fim siguri ca viata apare cu necesitate oriunde ar putea s-o faca, insa as inclina sa cred ca nu este o raritate. Atentie, ma refer la viata in general, nu la inteligenta si nici macar la forme complexe.

Cat despre formele exotice de viata care s-ar baza pe alte elemente, alte conditii etc. nu ne putem pronunta din moment ce nu avem idee cum ar arata, cum s-ar comporta si ar evolua.
2 plusuri 3 minusuri
Putem doar specula. Inca nu s-a descoperit viata nicaieri in alta parte decat pe Pamant.

Cred mai degraba intr-o "plantare" a vietii in locuri cu conditii favorabile. Mai exact, nu cred ca, daca exista undeva conditii favorabile, inevitabil acolo e si viata. Cred ca trebuie ... "o samanta".
Viata e pretutindeni doar ca nu o vedem noi...
Pe ce te bazezi ?
@ktn91land sunt de acord cu tine. De aici vine Intrebarea de unde a venit viata pe pamant?  daca avem nevoie de o "samanta" atunci initial cum a aparut ea in acest Univers?
Experienta...
avem multe lucruri pe kr nu le vedem nici pe pamant, si doar suntem adaptati ac conditii de mediu. cum poate ochiul uman sa perceapa ceva, dk nu este in spectrul sau vizibil? sau a vazut cineva viata?
aici vin 2 ?: a)ce motiv a avut creatorul sa dea doar terrei viata si apoi sa faca o risipa asa mare de spatiu, doar sa-i incante omului privirea cu cerul noptii          b)dk pe pamant s-au combinat atat de frumos atomii, incat au nascut molecule iar acestea catenele arn si adn, in conditiile in kr toate legile sunt universale, de ce pe alte planete nu s-ar fi intamplat la fel? si, prin intermediul corpurilor ceresti, poate coacervatele combinat