Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
1.7k vizualizari
Recunosc, încă nu m-am lămurit...

Care ar fi cea mai clară explicație pentru acest lucru, adică faptul că putem vedea printr-un obiect solid, cum este sticla.

Trec fotonii nealterați prin  ea, se reflectă de alte obiecte și revin către ochii noștri?

Ori fotonii interacționează cu sticla și ceva mai subtil se întâmplă?

Am citit zilele trecute un articol pe Scientia: https://scientia.ro/blogurile-scientia/blogul-scientia/8358-de-ce-devine-albusul-oului-opac-prin-incalzire.html. Explicația ar trebui să fie asemănătoare cu explicația dată în articol: ar fi lipsa de interacțiune dintre fotonii corespunzători luminii vizibile și electronii atomilor de siliciu și oxigen din componența sticlei. Dacă bine îmi aduc aminte, sticla este oxid de siliciu. Aceeași explicație îmi aduc aminte că am primit-o la liceu pentru răspunsul la întrebarea ”De ce sunt metalele opace?”. Adică ar fi interacțiunea dintre fotoni și electronii liberi ai atomilor din metal responsabilă de opacitatea metalului.

Ceva mai subtil sigur se întâmplă, dar nu am explicația concretă: dacă sticla ar fi transparentă la toate radiațiile electromagnetice, atunci ar fi transparentă și la infraroșii, și atunci nu s-ar mai putea încălzi. Deci este transparentă pentru un anumit interval de radiații.

M-am mai gândit: Cei care au descoperit cristalele lichide sigur au o explicație. Este interesant cum sub influența unei diferențe de potențial, cristalele lichide, care în mod normal sunt transparente, devin opace.

0 plusuri 0 minusuri
Bine domnule Quark, up sau de care? Dacă fotoneii ar fi niște particulițe mici mici ce zboară, cum se zice, cu viteza cunoscută,  nu ar trebuii să treacă printr-un strat gros de atomi, indiferent de material.Dar, dar dacă e o undă in ceva, acel ceva ce se găsește și în spațiul gol din atom și dintre atomi, treaba se schimbă. Ne uităm la circuite rezonante și la rezonanță, rezonanță a corpurilor. Adică! Dacă atomii, moleculele rezonează pe frecvența luminii vizibile, luminița treceee, dacă nu, nu! Ps. Acuma matăluță o să zici că lumina e și undă și cospuscul. Mai corect: undă intrun ocean de corpusculi tare micuți, micuți-micuți.              Dacă atomii nu rezonează pe frecvența... energia undei va fi absorbită și emisă sub o altă frecvență - lungime de undă.