susțin comentariul, în alte tari din Europa se reasfaltează zeci de kilometri dintr-o autostrada într-o săptămână, la noi, în afara de câteva petice nu vezi altceva. In Spania, pe o sosea de doua benzi, câte una pe sens, circuli liniștit cu 120-140km/h (limita este la 100, dar nu despre asta e vorba), in Italia se circula bara la bara la 150km/h fara sa se accidenteze. Unica problema este ca atunci când chiar fac un accident procentul de morți este mai ridicat din cauza vitezelor mari la care se circula. Dar asta se aplica și in cazul avioanelor, nu? Dar pentru aia rămâne cel mai sigur mijloc de transport. Sunt de aceeași părere, ca infrastructura este principalul vinovat. Pe de alta parte, 250km/h mi se pare oarecum exagerat, depinde si de masina pe care o conduci dar daca in Spania viteza de croaziera la drum lung este in medie de 130km/h, in Italia urca cu vreo 10-15km/h iar in Germania ceva mai mult.
Acum, vorbind despre factorul uman, are si el partea lui de vina, in Germania, desi vitezele sunt mai mari, sunt mai putine accidente pentru ca soferii sunt mai responsabili, in sensul ca de exemplu, apare o limitare de viteza pe panoul luminos, la 80km/h absolut toata lumea circula cu 80 la ora in timp ce in Spania de exemplu, soferii ignora aceste avertismente. In Italia, Franta, Germania, se respecta banda de mers pe autostrada, pe dreapta se circula pe stânga se depășește, in Spania circula haotic, fiecare pe unde il taie capul. In rest, un amănunt foarte important, trecerea de pietoni e sfântă in occident, pe cand in România e bine sa cari pietre in buzunare ca sa dai după șoferii impertinenți.
Ca o concluzie, cred ca Romania a avansat datorita deschiderii spre occident, prea repede la capitolul masini si prea putin la capitolul infrastructura. Masini puternice pe drumuri de rahat as zice. Handicapul acesta se recupereaza in cativa zeci de ani. e ca si cum ai pune un începător la volanul unui bolid de 400CP. Oricât de responsabil ar fi, în momentul când ii tremura prima data piciorul pe accelerație, a ieșit de pe sosea.