Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
607 vizualizari
Am citit astăzi acest articol:

http://www.gandul.info/puterea-gandului/doliul-national-saptamanal-11052988

 

Cum îl găsiţi? Cu ce sunteţi de acord din cele scrise acolo? Ce aţi mai adăuga la categoria soluţii pentru a scădea aceste cifre oribile?
Senior (8.1k puncte) in categoria Diverse

3 Raspunsuri

4 plusuri 2 minusuri
Am citit articolul si pot spune ca e mediocru. Acuma depinde si de experienta fiecaruia acumulata. Nu poti sa conduci doar intr-un satuc si sa tragi concluzii ca infrastructura nu e o problema ci oamenii sunt.

Singura problema care o vad este infrastructura. Oamenii sunt la fel de nebuni peste tot. Indiferent ca sunt romani, arabi sau germani. In caz ca nu stiati italienii sunt praf la condus si cu toate astea cred ca mor de 2 ori mai putini italieni decat romani in accidente rutiere. Singura modalitate de a reduce accidentele este infrastructura, nu indicatoare de 5 km/h.

(in ultimii 5 ani, mi-au murit 2 prieteni apropriati in accident de masina pe acelasi traseu care il fac ocazional . Bucuresti-Bacau.E85 Ati putea spune ca e un drum foarte bun. As spune ca glumiti.

Am condus in afara constant numai cu 250km/h si ziua si noaptea. Nu cred ca am fost o secunda in pericol sau sa pun viata cuiva in pericol. Atata timp cat este infrastructura este dificil sa produci un accident. La noi si cu 130km/h mie frica sa merg. De obicei nu depasesc 100km/h oricand poti sa dai intr-un crater mare cat masina.
Senior (6.9k puncte)
1 0
susțin comentariul, în alte tari din Europa se reasfaltează zeci de kilometri dintr-o autostrada într-o săptămână, la noi, în afara de câteva petice nu vezi altceva. In Spania, pe o sosea de doua benzi, câte una pe sens, circuli liniștit cu 120-140km/h (limita este la 100, dar nu despre asta e vorba), in Italia se circula bara la bara la 150km/h fara sa se accidenteze. Unica problema este ca atunci când chiar fac un accident procentul de morți este mai ridicat din cauza vitezelor mari la care se circula. Dar asta se aplica și in cazul avioanelor, nu? Dar pentru aia rămâne cel mai sigur mijloc de transport. Sunt de aceeași părere, ca infrastructura este principalul vinovat. Pe de alta parte, 250km/h mi se pare oarecum exagerat, depinde si de masina pe care o conduci dar daca in Spania viteza de croaziera la drum lung este in medie de 130km/h, in Italia urca cu vreo 10-15km/h iar in Germania ceva mai mult.
  Acum, vorbind despre factorul uman, are si el partea lui de vina, in Germania, desi vitezele sunt mai mari, sunt mai putine accidente pentru ca soferii sunt mai responsabili, in sensul ca de exemplu, apare o limitare de viteza pe panoul luminos, la 80km/h absolut toata lumea circula cu 80 la ora in timp ce in Spania de exemplu, soferii ignora aceste avertismente. In Italia, Franta, Germania, se respecta banda de mers pe autostrada, pe dreapta se circula pe stânga se depășește, in Spania circula haotic, fiecare pe unde il taie capul. In rest, un amănunt foarte important, trecerea de pietoni e sfântă in occident, pe cand in România e bine sa cari pietre in buzunare ca sa dai după șoferii impertinenți.

  Ca o concluzie, cred ca Romania a avansat datorita deschiderii spre occident, prea repede la capitolul masini si prea putin la capitolul infrastructura. Masini puternice pe drumuri de rahat as zice. Handicapul acesta se recupereaza in cativa zeci de ani. e ca si cum ai pune un începător la volanul unui bolid de 400CP. Oricât de responsabil ar fi, în momentul când ii tremura prima data piciorul pe accelerație, a ieșit de pe sosea.
0 0
Hmmm, Bulgaria 562km autostrazi, romanica 530km autostrazi, avand in vedere ca romanica e de 2 ori mai mare decat Bulgaria. As crede ca asta spune totul, avand in vedere ca cele 40 de persoane care mor saptamanal in romania nu cred ca se intampla pe autostrazi ci pe drumuri de 2 lei.  Exemplu : E si normal ca pe un drum cu o singura banda pe sens si aia ingusta (Focsani - Constanta 300km) sa fii predispus la accidente avand in vedere ca drumul este circulat si de multe tiruri. Nu poti sa mergi in spatele lor si la fiecare depasire te expui riscului de accident.
Am fost in tari din Africa care sunt cu 50 de ani in urma fata de romania, si pot spune ca am ramas socat ce sosele/autostrazi (bune) puteau sa aiba.
Cum spuneam oameni excentrici sunt peste tot in lume si nu pot fi controlati prin limitari de viteze ci prin infrastructura. Sunt tari unde fiecare drum de orice fel ar fi chiar si drum de tara, are parapet pe mijloc pt a nu intra pe contrasens. Acest lucru lasveaza foarte multe vieti.
250km/h o fi exagerat si nu imi permit sa conduc asa nici macar in Germania datorita aglomeratiei. Acest lucru a fost posibil in Emirate unde vedeai o masina pe autostrada odata la 5 minute, autostrazi pefect luminate si noaptea si cu benzi delimitate prin reflectorizante.
1 plus 0 minusuri
Eu zic ca in ro. este factorul uman principala cauza, si nu numai la circulatie ci si in orice alt domeniu, iar, la capitolul infrastructura sunt doua probleme :

1. lipsa marilor investitii

2. factorul uman Dorel, tot felul de lucrari semnalizate in mod iresponsabil, deasemenea si marile lucrari de infrastructura poarta amprenta factorului uman, facute fara cap.

Oamenii in ro. nu mor doar la depasiri, fata de alta tari din vest la nr. de km facuti avem de 5 X mai multi morti.

Numarul de carnete luate cu direct pe spaga sau cu mici "stimulente" este o diferenta abisala intre ro. si anumte tari din nordul continentului. Probabil nu sunteti constienti de acest lucru pt. ca nu aveti amici manelisti sau minoritari.

 

Imi aduc aminte ca am intrat in Bucuresti cu masina in apropierea unei autogari si era plina zona de calatori, oamenii treceau pe unde aveau chef , in mediul rural si in orase mici de provincie oamenii noaptea merg pe strada.

In vest nu vei vedea niciodata scena asta:   trei masini asteptand la semafor in Buc. pe o strada cu doua benzi si o spun in modul cel mai serios.

Societatea este ceva complex, si cei din ro. analizand asfel de probleme tind sa creada ca anumite aspecte comune in societatea lor sunt asemanatoare si la altii. Uneori este asa alteori nu. In ro. in fiecare scara de bloc existe 1-2 betivani, ori in multe tari din vest nu este asa, iar cand aplici acest lucru la circulatie rezultatele sunt diferite.
Experimentat (3.3k puncte)
1 plus 0 minusuri
Încercaţi să vedeţi şi să vă formaţi o părere despre cum se conduce în ţări ca India de exemplu, unde practic regulile de circulaţie nu diferă foarte mult de ce avem noi.

Nu regulile sunt neapărat problema, ele pot fi modificate relativ uşor, problemele vin din mediul în care se aplică. Majoritatea cam respectă regulile, iar când le mai încalcă din motive uneori chiar logice (limitările de viteză sunt uneori aberante) o fac totuşi evaluând corect riscurile, adică într-o siguranţă de-a dreptul mulţumitoare pentru oricine.

Bineînţeles se moare, iar scuze şi explicaţii putem găsi câte vrem, fie infrastructura, fie cocalarii, fie soarta... Problema este că nimeni nu-şi asumă responsabilitatea, nimeni nu face mai nimic pentru ca lucrurile să decurgă altfel, iar cei care practic nu pot face mare lucru, continuă să se lamenteze fară mare folos.
Experimentat (3.1k puncte)
0 0
Luke, scuza-mi limbajul da' nu stiu unde dracu sunt aia care respecta regulile, ca eu am fost acum doi ani in vacanta in romania si la trecerea de pietoni, cu fiul meu in carucior, poate unul din 20 care incetinea macar, sa te poti aventura sa treci strada. Iti jur, atata nepasare fata de dreptul tau ca pieton, nu cred sa existe pe fata pamantului. In occident, cum spuneam, trecerea de pietoni e sfanta este prelungirea trotuarului, la noi sunt enorm de multe accidente soldate cu morti pe trecerea de pietoni, dovada ca soferii nici macar nu incetinesc cand vad semnul de trecere. Inca ceva, problema s-ar rezolva foarte usor daca s-ar dori, montand benzi reductoare de viteza, sau treceri de pietoni inaltate din asfalt care te obliga sa reduci viteza daca nu vrei sa-ti rupi masina in doua. Salut!
0 0
Ai dreptate dar sa stii ca sunt in tara si treceri de pietoni cum le descrii la sfarsitul comentariului tau.Ce e drept ar fi trebuit sa fie mult mai multe in ROMANIA.
...