Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
4.1k vizualizari
Experimentat (1.6k puncte) in categoria Chimie

1 Raspuns

3 plusuri 0 minusuri
Hidrogenul 141,8 MJ/kg. pentru tabele mai detaliate poti cauta "Heat of combustion" pe un site al unei enciclopedii libere.

Later edit: nu am vazut ca se face referire la combustibili in stare lichida. ar fi de discutat aici. dupa hidrogen ar fi (in ordine): metan, etan, propan, butan, pentan, benzina, parafina, kerosen, motorina, etc. primele cinci, insa in conditii normale de temperatura si presiune nu sunt lichide. Lichide sunt doar pentru stocarea lor in butelii (dar la fel ar fi si hidrogenul). In cazul asta ramane Benzina. Insa in motoarele cu ardere interna benzina vaporizeaza partial. La fel si Kerosenul. Parfina este solida. asa ca mai ramane Motorina cu 44,8 MJ/kg.
Junior (984 puncte)
0 0
de ce nu exista motoare cu parafina ?
0 0
si parafinele sunt de mai multe tipuri. in functie de compozitia lor solidifica la temperaturi obisnuite (de la 37 grade Celsius). in stare solida nu pot fi folosite in motoare cu ardere interna (nu vad cum ar putea fi introduse in camerele de ardere). in motoarele cu ardere externa se pot folosi, de ce nu? la un motor cu aburi poti pune orice pe foc, insa cred ca varianta cea mai economica ramane carbunele. in tot cazul, in motorina exista parafina (poate ai vazut soferi de camioane incalzind iarna conductele. la temp mici se formeaza dopuri de parafina). revenind la motoarele cu ardere interna. cred ca in zone cu temperaturi foarte mari (peste 40 de grade celsius sau mai mult astfel incat parafina sa devina lichida) s-ar putea folosi la motoarele diesel. eu am vazut autoturisme cu motoare diesel functionand cu ulei folosit de la fast food (filtrat, bineinteles).
...