Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 1 minus
1.1k vizualizari

Curios sunt să aflu cum vă reprezentaţi acest fapt, că o particulă elementară, electronul, absoarbe o altă particulă elementară, fotonul? Ce se întâmplă cu fotonul "înghiţit" de electron?

Creşte masa electronului în urma absorbirii fotonului? Scade viteza de deplasare a electronului?

În ce condiţii un electron absoarbe ori "refuză" să absoarbă un electron un foton?

Electronul absoarbe energia fotonului si urca pe un alt nivel energetic din invelis corespunzator nivelului de energie insa nu si-o va pastra mult timp deoarece atomul tinde a se echilibra energetic moment in care electronul revine pe stratul fundamental si elibereaza un foton ca diferenta de energie dinte straturi. Electronul ''refuza'' sa absoarba energia doar atunci cand  fotonul nu-i transmite indeajuns incat sa sara pe un alt nivel energetic sau invers (in cazul laserului ) poate chiar sa-l disloce din atom datorita transferului unei mari energii.
Un electron nu poate absorbi nicicum un foton.

Quark, imi pare rau, dar te afli in eroare:

- Asa cum afirmi si tu, Electronul si Fotonul sunt particule fundamentale, tocmai de aceea nu e posibil ca un electron sa absoarba - la propriu - un foton ! Pai atunci cum sa mai fie electronul particula fundamentala ?

- Cred ca faci confuzie cu absorbtia de catre ATOM a unui foton, asta este posibil, rezultand excitarea acestuia prin trecerea electronului pe o orbita energetica superioara, etc. Aceasta se intampla numai in cazul interactiunilor din campul electromagnetic al atomului, nu si in spatiul liber.

- Apoi, fotonul nu are masa (de repaos), deci nu se pune problema conservarii unei eventuale mase totale. Ceea ce se schimba, este doar energia electronului, adica momentul unghiular..

- Cum ai defini "viteza" electronului in jurul atomului ? Dupa cate stiu eu, astia apar si dispar ca nalucile, nu se invart in jurul nucleului ....

PS: Am omis, cu "refuzul" este cum spune Iosif, fotonul nu este absorbit de atom daca nu ofera energia necesara saltului electronului pe urmatorul strat energetic. Oricum, un foton echivalent este eliberat aproape imediat, la revenirea electronului pe stratul initial.

Nu faptul ca-s particule elementare si n-au structura interna impiedica absorbtia unui foton de catre un electron (liber). Cand electronul face parte dintr-un sistem deja nu mai putem vorbi de "absorptia fotonului de catre electron".
In cazul de fata termenul de absorbtie se refera la faptul ca fotonul dispare, el nu se regaseste in alta parte.