Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
Pune o întrebare

Newsletter

3.5k intrebari

6.7k raspunsuri

15.2k comentarii

2.3k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
3.9k vizualizari
Mai toată lumea ştie că nu e bine să purtăm haine închise la culoare vara. De ce? De ce atrag acestea mai multă radiaţie solară şi ne încălzesc?
Hainele de culori ınchise precum negru şi bleumarin protejeaza cel mai bine ımpotriva razelor ultraviolete,chiar daca atrag caldura.Culoarea tesaturilor este un factor important ın protectia razelor uv şi tesatura joaca un rol important daca este rara cu siguranta nu va proteza destul .Atentie la cancerul de piele!

13 plusuri 0 minusuri

Salut Quark,

de fapt implicatia este pe dos. Si anume un corp nu absoarbe lumina pt ca este negru, ci este negru tocmai pentru ca absoarbe lumina. Altfel spus culoarea este efectul, ci nu cauza.

Cauza insa este o caracteristica intrinseca a respectivului tip de material.

Ce se intampla efectiv este simplu de explicat: un foton "ciocneste" un atom, transferandu-i energia proprie (de regula transferul se face catre electronii atomului in cauza). Daca atomul are proprietatea intrinseca de a absorbi energia respectivului foton, atunci fotonul nu se va mai intoarce catre observator si de aici efectul cromatic (in cazul discutat: culoarea neagra).

Incalzirea este data de faptul ca atomul converteste energia primita de la foton in alte tipuri de energie, una dintre acestea fiind energia termica.

O seara placuta !