Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

4 plusuri 0 minusuri
2.8k vizualizari

Întrebarea a fost formulată de Biologu pe vechea secţiune QA şi nu a primit răspunsuri...

(25 puncte) in categoria Biologie
0 0
Exista o semnificatie tulburatoare a diferentei dintre un virus si o bacterie - un virus este o etapa intermediara a evolutie materiei "nevii" spre viata - acolo unde bacteria deja a ajuns !

Virusurile sunt o dovada (as spune "vie" daca n-ar fi "moarta" !) ca este posibil ca materia sa se poata auto-organiza in forme complexe, iar acolo unde este POSIBIL - UNDEVA, CANDVA, SE VA INTAMPLA !

5 plusuri 0 minusuri
diferente sunt multe, de fapt, sunt doua lucruri total diferite!

Un virus, este o entitate lipsita de viata, fara organizare celulara, care are nevoie de o celula gazda pentru a se multiplica. In cea mai mare parte a timpului, virusurile se afla in stare latenta, activandu-si functiile doar in interiorul unei celule pe care o paraziteaza, unde se hranesc si se folosesc de componentele celulare ale gazdei pentru a-si sintetiza elementele necesare multiplicarii.

O bacterie, este un microorganism unicelular, procariot, care prezinta nucleoid (nu prezinta nucleu individualizat), cu organizare celulara, care poate trai in simbioza cu alte organisme animale sau vegetale, capabil sa isi sintetizeze hrana din diferite substante organice sau anorganice, si care prezinta o capacitate foarte mare de adaptare la conditii uneori extreme.
0 0
-virusurile sunt de fapt mici fragmente de material genetic, de obicei protejat de o capsida, care o data patrunse in celula gazda intervin in procesele metabolice ale acesteia in scopul formarii de noi indivizi.
-bacteriile sunt celule vii, care isi sintetizeaza singure hrana si se multiplica prin diferite metode. sunt cele mai raspandite forme de viata de pe Pamant!
ar fi multe de adaugat despre fiecare dar am incercat sa fiu cat se poate de scurt. :D