Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
34.6k vizualizari

După cum oricine a obsevat măcar o dată în viaţă, uleiul şi apa nu se amestecă. Uleiul iese întotdeauna la suprafaţă. De ce oare ? Există vreo posibilitate de a scufunda cumva totuşi ulei în apă ?

Întrebare formulată de sci_fan în vechea secţiune QA.  Întrebarea nu a primit răspunsuri lămuritoare.

(25 puncte) in categoria Chimie

0 plusuri 7 minusuri
Uleiul si apa au densitati diferite, evident ca uleiul este cel ce are densitatea mai mare decat cea a apei, acest aspect facand omogenizarea imposibila.Uleiul ramane la suprafata, probabil, din cauza tensiunii superficiale a apei.
As adauga ca exista anumite procedee prin care uleiurile si apa sunt amestecate, rezultand emulsii. O buna parte din produsele cosmetice n-ar exista fara ele.
s-a mai discutat aceasta intrebare si densitatiile diferite nu au nicio importanta.
Sunt atatea derivate care au densitati diferite si se amesteca foarte usor.
Cred ca uleiul si apa sunt nemiscibile din cauza compozitiei chimice. Atata timp cat elementele nu se pot combina ele raman nemiscibile.
evident ca densitatea uleiului este mai mica (920g/dm^3)  decat cea a apei (1000g/dm^3). Altfel ar ramane la fund... evident!
Se pare ca am gresit(nu am presupus ca nu ma insel), dar daca cauti pe google raspunsul, ce sens mai are sa "raspunzi"?

Nu am putut sa nu observ superba ironie prezenta in comentariu.Am sustinut ca este "evident" din punctul meu de vedere, de si nu ar fi trebuit, deoarece nu este o intrebare al carui raspuns sa fie unul subiectiv(din cate imi aduc aminte uleiul este mult mai 'vascos' decat apa, de unde am presupus ca densitatea ar fi mai mare, rationament absolut gresit).
Asa fiind, imi cer scuze pentru aceasta oribila gafa.
Vedeți și aici:
Densitatea substanțelor nu are nici o relevanță în miscibilitate.
6 plusuri 0 minusuri

Explicatia se bazeaza pe structura chimica a apei .

Apa este o moleculă polară

Apa este o moleculă polară şi acest lucru este un motiv cheie pentru care apa şi uleiul nu se amesteca.  Molecula de apă este făcut de doi atomi de hidrogen şi unul de oxigen , dar atomii nu sunt aranjati într-o linie dreapta. Mai degrabă, doi atomi de hidrogen se agăţa de o parte a atomului de oxigen, similar cu un cap de Mickey Mouse . Electronii în moleculă petrec mai mult timp pe partea de oxigen a moleculei, dându-i aceastei parti o sarcină negativă şi partii de hidrogen o sarcină pozitivă.

Uleiul nu se amestecă cu apa din cauza polaritatii moleculelor

Uleiul și apa nu se amestecă deoarece uleiul este alcătuit din molecule non-polare în timp ce moleculele apei sunt polare. Moleculele de apă sunt atrase de alte molecule de apă şi astfel exclude moleculele de ulei care nu sunt incarcate electric. Această excludere provoacă unirea moleculelor de ulei si separarea acestora de cele de apa. În cele din urmă, faptul că apa şi uleiul nu se amestecă se datorează polaritatii moleculelor.

SURSA: Suite 101http://suite101.com/article/why-water-and-oil-dont-mix-a130133#ixzz1xWAdX1zW

2 plusuri 2 minusuri
Exista fenomenul de solubilitate (un dizolvant dizolvă o substanţă, rezultând un amestec omogen din punct de vedre al repartizării atomilor sau moleculelor), care face diferenţa între amestecurile a două sau mai multe substanţe pe de-o parte şi soluţii pe de alta, iar din acest punct de vedere, deşi apa este cel mai puternic dizolvant de pe pământ, ea nu dizolvă uleiul.

Mai există şi noţiunea de tensiune superficială a lichidelor, care se manifestă la suprafaţa de separaţie între lichid şi mediu. Din acest punct de vedere, apa şi uleiul pot fi amestecate până se formează o masă relativ uniformă de "bule" foarte fine de ulei în apă, numai că din cauza tensiunii superficiale mai mari a uleiului decât a apei, acestea se alipesc şi în final se reformează masa de ulei separată clar de cea de apă. Dacă însă se adaugă şi nişte substanţe care să modifice aceste tensiuni superficiale (surfactante), se pot obţine acele emulsii, "bulele" devenind mult mai stabile, nu se alipesc.

Densitatea nu este relevantă în procesul de amestecare, însă poate fi esenţială în procesul de separare a amestecurilor.
Uleiul si apa se poate amesteca doar ca sub influenta sub influenta sunetului mai exact a infrasunetelor.
0 plusuri 0 minusuri